70 درصد معابر و اماکن یزد باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شود


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840527

خامسی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر در یزد نیازمند بهسازی معابر هستند، گفت: 70 درصد معابر و اماکن یزد نیاز به مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا، فهرالسادات حمسی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بحث مناسب سازی تنها به افراد دارای معلولیت توجه نمی شود، بلکه علاوه بر اقوام، اقشار دیگری مانند بزرگسالان، زنان باردار و کودکان 100 در یزد هزاران نفر هستند.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال 97 در هر منطقه یزد پروژه پارک یک طرفه راه اندازی شد و در هر منطقه یک پارک مناسب سازی احداث شد.


خامسی با بیان اینکه بر اساس این اقدام از افراد دارای معلولیت در تمامی پروژه های شهرداری استفاده شده است و طرح ها باید به تایید این فرد برسد، گفت: در حال حاضر به طور کلی حدود 70 درصد از کل معابر و اماکن شهر یزد باید مناسب سازی و مناسب سازی شوند. برای این امر باید اقدامات مناسبی انجام شود.


وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل 160 دستگاه اتوبوس در یزد داریم که 30 دستگاه آن برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است اما مابقی اصلاً سازگار نیستند.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای رفع این مشکل باید حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده اضافه شود و تاکنون دو مینی بوس برای معلولان در نظر گرفته شده است.


خامسی افزود: اولین اقدام کمیته مناسب سازی شورای شهر گزارشی مبنی بر ضعف های اقدامات انجام شده و نیازهای سطح شهر برای مناسب سازی برآورده شد تا بتوان بهترین برنامه ریزی را در این زمینه انجام داد.


وی افزود: در کنار ناظران افتخاری معلولان، 3 انجمن نیز نماینده ای برای ارتباط با این ناظران خواهند داشت و بنابراین پروژه ها بدون مشکل مناسب سازی می شوند.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: 1200 هکتار زمین در کوه کاسه به شهرداری واگذار شده است که می تواند بزرگترین کوچه یزد را در این منطقه بسازد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید