71 درصد از پرونده های صلح و آشتی منجر به سازش شد


ساعت: 10:27
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894907

سخنگوی فراج با اشاره به اینکه در سال گذشته 786 هزار و 945 پرونده به بخش مشاوره و مددکاری که زیر نظر معاونت اجتماعی فرماندهی کل کشور است ارجاع شده است، گفت: 71 درصد از این پرونده ها حل و فصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرج در سومین جلسه شورای عالی ستاد صبر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه داوری و صلح و سازش گفت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده که قابل تمدید است. به بخش‌های دیگر و ممکن است سیستم قضایی را به راه حلی سوق دهد.

وی افزود: فرمانده انتظامی کشور ساختار میانجی گری و صلح و سازش را مشخص کرده است. ایجاد حلقه مشاوره و پشتیبانی در ادارات نیروی انتظامی از جمله این اقدامات است.

حاجیان ادامه داد: کلانتری 1.33 ما به این اداره مجهز شد و افراد شاغل در این حوزه تحصیلات علوم اجتماعی و روانشناسی دارند.

وی همچنین به ارسال پرونده ها اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 786 هزار و 945 پرونده به اداره مشاوره و مددکاری که زیر نظر معاونت اجتماعی فرماندهی کل کشور است ارجاع شده که رشد 14 درصدی را نشان می دهد. .

سخنگوی فراج افزود: 71 درصد از این پرونده ها حل و فصل شده است. اگر بخواهیم ساختار نظام مند داشته باشیم باید با عدالت ترمیمی هم کار کنیم.

وی ادامه داد: نظام مند شدن این ستاد در قالب میانجی گری و … با ساختاری مشخص قابل انجام است. ما 54 مرکز مشاوره داریم و هرکسی می‌تواند برای هر اختلافی اعم از خانواده، طلاق، قراردادهای پیش از جدایی و غیره به این مراکز مراجعه کند.

حاجیان با بیان اینکه بیش از 2500 روانشناس در این زمینه فعالیت می کنند، گفت: برای تحقق اهداف این ستاد باید در حوزه فرهنگ سازی تخصصی فعالیت هایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه عده ای چاره ای جز دزدی ندارند، گفت: معتادان از جمله این افراد هستند.

حاجیان همچنین به مشکل نگهداری سارقان در زندان ها اشاره و تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط ​​10 میلیون تومان برای نگهداری یک سارق در زندان هزینه می کنیم که با نصف هزینه می توان از آن جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید