74 هزار پروانه کسب صادر شد / 2000 میلیارد جلد برای تعاونی های حمایتی توزیع شد


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816757

عبدالملکی گفت: 74 هزار پروانه کسب در 37 روز گذشته صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارخانه لبنیات بروجرد گفت: حضور پیدا کنید.

وی افزود: انقلاب از همان ابتدا الگوی مقاومت بود و اقتصاد مقاومتی متناسب با شرایط بعد از انقلاب مطرح شد و این همان مدلی است که مکتب اقتصادی اسلام را به مرحله اجرا در می آورد. همچنین رفع موانع افزایش تولید موجب رونق و توسعه اقتصادی و شکوفایی ایران در جهان می شود که در گام دوم این مدل اهمیت روزافزون می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار نیز در ادبیات گام دوم و در حوزه اقتصاد مقاومتی وظایفی بر عهده دارد و آنچه ما به عنوان رویکردهای اصلی در حوزه تولید در نظر گرفتیم، یک رویکرد به حداکثر رساندن تولید که منجر به سود می شود با ارائه قیمت عادلانه.

عبدالملکی افزود: در همان ابتدای هفته کاری بخشنامه ای صادر کردیم مبنی بر اینکه جای خالی قبول نمی کنیم و در برخی صنایع برای کاهش سودآوری، صنایع تولیدی کاهش یافته است. اقتصاد مقاومتی کار می کند راهبرد ما افزایش تولید است.

وی گفت: راهبرد دوم ایجاد منفعت برای فقرا و رویکرد سوم استفاده از سرمایه های خود برای تحقق سرمایه های بعدی است و مورد دیگر سیاست استفاده از جوانان نخبه، متخصص و موثر در جوانان بومی است. که حداکثر بازدهی را ایجاد می کنند و ما در سال آینده این کار را ادامه خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال این وزارتخانه تلاش کرد تا از صدور 600 مجوز در زمینه بهبود فضای کسب و کار جلوگیری کند. صادر شده است، در 159 پرواز بعدی ظرف سه روز دریافت خواهند کرد و همین امر منجر به صدور 74 هزار مجوز از 28 بهمن تا 25 اسفند یعنی 37 روز شد.

عبدالملکی گفت: این در حالی است که برای مدت مشابه سال گذشته 2600 پروانه صادر شده و امسال 30 برابر شده است.

وی گفت: صدور مجوز به مدارس شش ماه طول کشید و مجوزها گاهی تا دو میلیارد هم فروخته شد و امضاهای طلایی و فکری بود که نباید مجوز بدهیم. ما این برنامه را طوری تغییر دادیم که سیستم سه روزه مجوز صادر کند و تاکنون 5000 مجوز مدرسه صادر شده است.

وی گفت: برای حمایت از تولید 2 هزار میلیارد تن تعاونی مورد توجه قرار گرفت و در بحث بازاریابی با 20 کشور و خطوط کشتیرانی برای بازرگانان تعامل داشتیم تا محصولات را به کشورهای هدف صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید