80 درصد هزینه های ساخت از دهک اول تا سوم محل تسهیلات بانکی

وی با اعلام اینکه تا پایان تابستان امسال تعداد خانه های در حال ساخت به 2 میلیون واحد می رسد، افزود: حداقل 50 درصد از هزینه مسکن نهضت ملی از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود که در چهار مرحله واریز می شود. : فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: متقاضیان علاوه بر 40 میلیون اولیه در زمان ثبت نام، مابقی سهم خود را در 4 مرحله پس از راه اندازی، فونداسیون، سفت کاری و نازک کاری پرداخت می کنند.

وی افزود: در اکثر شهرهای کشور یعنی شهرهای زیر یکصد هزار نفر پلاک یک طبقه یا دو طبقه در حال ساخت است که قیمت آن بالاست و سرعت ساخت و ساز کاملا متفاوت است. . از ساختمان های بلند در شهرهای بزرگ.”

محموده متوسط ​​مساحت مسکن در شهرها و شهرک ها را به ترتیب 75 و 100 متر اعلام کرد و گفت: آخرین رقمی که در آذرماه سال گذشته برای ساخت یک مترمربع مسکن در طرح نهضت ملی اعلام کردیم، بود. 4 میلیون و 750 هزار تومان تمامی واحدهایی که در ماه های آینده تحویل متقاضیان می شود در همین محدوده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 40 درصد قیمت مسکن در شهرها و 60 درصد در کلان شهرها قیمت زمین است، افزود: قیمت زمین علاوه بر حذف قانون، در حوزه خدمات نیز است. مصالح و تجهیزات ساختمانی اقداماتی برای قیمت تمام شده مسکن انجام شده است.

محموده افزود: 30 درصد تخفیف برای پروانه ها در نظر گرفته ایم یعنی اگر شهرداری برای صدور پروانه واحدهای مسکونی پول دریافت کند دولت 30 درصد به شهرداری و همچنین برای هر واحد مسکونی مالیات می دهد که میانگین دارد. بیش از 40 میلیون تن به یک میلیون تن کاهش یافت.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در بحث خدمات فنی و مهندسی برای پروژه های نهضت ملی مسکن 50 درصد تخفیف در نظر گرفته است، افزود: وزارت نیرو تنها حق انشعاب انشعابات را دریافت می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی 80 درصد هزینه ساخت دهک های اول تا سوم جامعه را تسهیلات بانکی خواند و گفت: طرح نهضت ملی مسکن سیال است یعنی. اندازه و سود تسهیلات مختلف بر اساس دهک‌های درآمدی افراد تنظیم می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار واحد پروژه در کشور به صورت مشترک اجرا می شود، گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن در هیئت دولت تصویب شده و منتظر اعلام نظر هیات امنا هستیم.

محمودده افزود: رئیس جمهور بر استفاده ویژه از شرکت های دانش بنیان و کیفیت ساختمان تاکید کرد.

معاون وزیر راه با اعلام اینکه این پروژه ها بین 3 تا 10 سال بیمه کیفی هستند، گفت: افرادی که زمین دارند و نیاز به تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی دارند می توانند برای حمایت از مسکن به سامانه طرح مسکن مراجعه کنند saman.mrud.ir و ثبت نام کنید.

وی افزود: تاکنون 147 هزار واحد ثبت نام و تسهیلات دریافت کرده اند اما طبق قانون در صورت عدم انجام تعهدات افراد باید تسهیلات دریافتی را برای اجرای طرح های جدید عودت دهند.

محموده با بیان اینکه سه شرط استفاده از تسهیلات دولتی، سابقه ملک و ازدواج حدود 18 میلیون نفر از طریق فرم درخواست جیم بررسی شده است، افزود: تمامی اطلاعات به استان ها و شهرستان های جدید منتقل شده و منتظریم شرط چهارم، پنج سال اقامت.

وی با بیان اینکه 5 میلیون و 418 هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که حدود 65 درصد آنها هنوز شرایط اولیه را دارند، گفت: امیدواریم همکاران ما از استان زودتر کاندیداها را معرفی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: ساخت واحدهای مسکونی از 18 تا 24 ماه زمان می برد و کسانی که اعیان می شوند با پروژه های در حال ساخت آشنا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید