80 میلیون نفر یارانه می گیرند/ قیمت حامل های انرژی تغییر نمی کند


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915104

رئیس اداره کل اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور:

رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمی خواهیم قیمت انرژی را افزایش دهیم اما از طرفی روند فعلی مصرف انرژی برای کشور مضر است و باید فکری اساسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد جعفری در صد و یکمین نشست علمی تخصصی مرکز توسعه و پیش بینی با موضوع «پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح قیمت حامل های انرژی» گفت: کنترل مصرف انرژی یکی از راهکارهای مهم است. نیازها باید با نرخ رشد 8 درصد محقق شود و در صورت عدم کنترل مصرف گاز، این احتمال وجود دارد که کشور واردکننده گاز شود.

رئیس امور کلان اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور توجه به تبصره 14 قانون بودجه را مهم دانست و گفت: در حال حاضر حدود 80 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند و باید به فکر منابع این عظیم باشیم. بخش

جعفری در ادامه کنترل مصرف انرژی را یکی از الزامات دستیابی به رشد 8 درصدی دانست و افزود: به عنوان مثال اگر مصرف گاز کشور کنترل نشود، این احتمال وجود دارد که کشور واردکننده گاز شود.

وی سپس با بیان اینکه قطعا تغییری در قیمت حامل های انرژی در سال جاری ایجاد نخواهد شد، گفت: هیچکس در سازمان برنامه و بودجه کشور به فکر افزایش قیمت انرژی نیست. بلکه معتقدیم که باید کاری اساسی انجام دهیم تا مشکلات موجود را با مردم در میان بگذاریم.

رئیس امور کلان اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: از جمله این مشکلات می توان به مصرف بالای انرژی، ناکارآمدی سیستم های انرژی موجود، شرایط تورمی حاکم و آسیب های وارده به طبقه متوسط ​​جامعه در دهه اخیر اشاره کرد.

جعفری بیان کرد: نمی خواهیم قیمت تمام شده انرژی را افزایش دهیم اما از سوی دیگر ادامه روند فعلی مصرف انرژی برای کشور به شدت مضر است و باید مورد توجه قرار گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید