85 درصد گاز مصرفی کشور در بخش خانگی و تجاری است / با کاهش یک درجه ای دمای خانه ها 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنید.

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802951

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اعلام اینکه در حال حاضر 85 درصد گاز مصرفی کشور برای مصارف خانگی و تجاری است، گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است.

سعید توکلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص افزایش بی سابقه مصرف و آخرین وضعیت گاز در کشور گفت: همانطور که در آمار اعلام شده حدود 85 درصد مصرف گاز در کشور برای مصارف خانگی و تجاری در نظر گرفته شده است که این میزان در تاریخ است. مصرف. ” گاز در کشور بی نظیر است و بی سابقه است.

شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است

وی ادامه داد: این افزایش چشمگیر مصرف ممکن است به دلایل مختلفی از جمله وزش باد متقابل باشد به طوری که این روزها 340 ایستگاه هواشناسی در سراسر کشور دمای زیر صفر را گزارش می کنند. راه هایی برای مدیریت و کاهش مصرف وجود دارد که می توانیم مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است، گفت: گفت: راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد.راه حل اصلی در میان مدت و بلندمدت با توجه به اینکه 80 درصد انرژی صرف گرمایش فضا می شود، رعایت مقررات ملی مصرف گاز در ماده 19 ساخت و ساز است که از سال آینده الزامی می شود و به زیرساخت ها کمک می کند. از این بخش

گاز صنعتی با کاهش یک درجه ای دمای خانه قطع نمی شود

توکلی افزود: واقعیت این است که سطح رفاه برای رفاه اعضای خانواده بین 17 تا 21 درجه سانتیگراد مناسب است. در نظر گرفتن این مشکل و کاهش یک درجه ای دمای خانه ها، مصرف گاز را بین 5 تا 6 درصد کاهش می دهد که معادل تولید بیش از یک فاز پارس جنوبی است. در واقع همین مقدار انرژی برای تقویت شبکه داریم.

وی گفت: شرکت گاز با مدیریت و کاهش مصرف گاز می تواند گاز صنایع تولیدی و نیروگاهی، فولاد، پتروشیمی و سیمان را تامین کند تا کشور با مشکل عدم تولید این صنایع مواجه نشود.

مصرف خانگی و تجاری برای شرکت ملی گاز خط قرمز است

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: مردم می‌توانند با استفاده از پرده‌های بالا زده، پوشیدن لباس گرم، ساخت خانه برای خودروها و عایق‌سازی سیستم‌های گرمایشی و استفاده از سیستم‌های گرمایشی با راندمان بالا به مصرف گاز کمک کنند.


توکلی گفت: مصرف خانگی و تجاری برای شرکت ملی گاز خط قرمز است و تاکنون به دلیل عدم مصرف افزایش قطعی در این موضوع نداشته ایم. تلاش می شود تا این روند حفظ شود و بتوان از این صرفه جویی ها برای گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع استفاده کرد تا مجبور به جایگزینی سوخت دوم نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید