9 دی ماه روز روشنگری و میثاق با ولایت است

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796404

زیویار با بیان اینکه 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است، گفت: در ایام الله ولایت را بر تمامیت خواهی ارج می نهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، فرهاد زیویار استاندار لرستان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد 9 روز تاریخی سال 88 اظهار داشت: بله اگر روزی اراده الهی پشت حرکت ملت بایستد آن روز خواهد بود. روز خدا باشد .

وی افزود: 9 دی روز روشنگری، مخالفت با اغتشاشات، تمامیت خواهی و انحصارطلبی، حمایت از قانون و قانون اساسی و روز عاشورا است. ما در ایام الله برای ولایت توتالیتاریسم ارزش قائلیم.

استاندار لرستان گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و دارای ارکانی است; قانون، مجلس و مجلس، احزاب و تشکل ها و گروه های شناسنامه دار و رسانه ها ارکان نظام سازی هستند و در این میان همه ارکان یک طرف و قانون در طرف دیگر.

زیویار خاطرنشان کرد: پیوند و ارتباط این ایام الله با عاشورا به این دلیل است که خود انقلاب اسلامی به روزهایی مانند نهم دی برمی گردد، انقلابی که خود نشأت گرفته از محرم و صفر است. بسیاری از افرادی که در سال 1367 در مبارزات سیاسی شرکت کردند، پس از هتک حرمت به قرآن و اهل بیت(ع) به دلیل اینکه ریشه خود را در انقلاب و انقلاب از محرم و صفر می دیدند، در 30 به میدان آمدند. ژانویه.

وی با بیان اینکه در جایی که نظام را مستضعفان حفظ می کنند اما مردم به میدان می آیند، تصریح کرد: روز نهم روز بصیرت است و بصیرت دو ویژگی دارد، بصیرت کسی است که نگاهش به قدری شفاف باشد که بگذرد و برای گذشتن از منیت لازم است. برای توجه عینی و تجسم خدا، اما خدا.

زیویار با اشاره به اینکه قیام ریشه دارد و این شهوترانی است، گفت: 9 دی روزی تاریخی است چرا که با روزها و حماسه های گذشته خود متفاوت است. در این روز ظرفیتی متفاوت از مردم ایران پدید آمد زیرا جبهه های داخلی و خارجی در این شورش نقش داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید