9 میلیون تن گندم خارجی خریداری شد

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785189

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: 9 میلیون و 160 هزار تن گندم از محل واردات خریداری شد. تا امروز 3 میلیون و 918 هزار تن گندم از طریق بنادر وارد و به انبارها ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتمین جلسه کارگروه ملی گندم و آرد ساماندهی و پایش وضعیت گندم و آرد کشور با حضور یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد. منشی و سایر اعضا

حسن حنان معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص شرایط تامین گندم مورد نیاز کشور گفت: از محل خرید گندم داخلی موفق شدیم 4 میلیون و 534 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم. امسال، از جمله خرید بخش خصوصی.

حنان مقدم امنیت این کالای استراتژیک از محل واردات را تا 9 میلیون و 160 هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون 3 میلیون و 918 هزار تن گندم از طریق بنادر وارد و به انبارها ارسال شده است.

وی میزان گندم وارداتی از بنادر از ابتدای سال جاری را 3 میلیون و 175 هزار تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته حجم حمل و نقل گندم تا پایان سال 3 میلیون تن بوده است.

حنان افزود: حجم محموله گندم از استان ها در سال گذشته 2 میلیون و 322 هزار تن بود اما امسال با کاهش خرید تضمینی گندم میزان محموله گندم به 941 هزار تن رسید.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با وجود تحریم های بی سابقه، با برنامه ریزی و پیگیری شرکت بازرگانی دوئت ایران و سایر سازمان های مرتبط با عرضه گندم استراتژیک توانسته ایم بازار را آرام کنیم.

وی همچنین میزان فروش گندم یارانه ای نانوایی های نوع 1 و 2 و مصرف صنف و صنعت از ابتدای امسال را 7 میلیون و 303 هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان فروش گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته برای … مدت مشابه 4/8 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با عنایت به گزارش نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر عدم اعلام تغییر قیمت نان در استان در برخی استان ها، از سازمان دفاع خواست: نسبت به معرفی این استان ها به شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام و این شرکت با استانداران مکاتبه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عدم اطلاع مردم از قیمت نان واحدهای صنفی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: می توانند از محل یارانه برای تمامی اطلاعات نانوایی ها پوستر نصب کنند.

ایمن اردو نان با اشاره به میزان یارانه اختصاص داده شده برای گندم زار، خواستار طراحی سامانه درج اطلاعات و مشخصات نانوایی ها برای اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم شد.

وی افزود: نان علاوه بر اینکه یک کالای اقتصادی است، یک کالای امنیتی و سیاستی است که باید با توجه به قیمت گذاری این کالا توسط مرکز تنظیم بازار تدوین و ابلاغ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید