95 درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت پشتیبانی کشاورزی استان مرکزی در حاشیه همایش ترویج و ارائه سبد محصولات کودی برای اجرای طرح خودکفایی تولید کود شیمیایی و حمایت از تولیدکنندگان دانش بنیان اراک در گفت و گو با دیار آفتاب; وی گفت: امسال بحث خودکفایی با تنوع محصولات و استفاده از محصولات دانش بنیان و خدمات آنها مطرح است، بنابراین شرکت خدمات پشتیبانی برای افزایش بهره وری و تولید از ابتدای سال تصمیم به کود شیمیایی گرفت. شرکت ها، برای شناسایی و حمایت از کسانی که دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به اینکه کودها نقش بسیار مهمی در تولید دارند، گفت: برای افزایش عملکرد و ارتقای کیفیت محصولات باید از کودهای شیمیایی استاندارد استفاده کنیم.

موسوی افزود: شرکت های حاضر در این همایش از بهترین مجموعه های فعال زیر نظر موسسه آب و خاک هستند و تفاهم نامه ای با شرکت حمایت از کشاورزی منعقد کرده اند. محصولات این شرکت ها دارای کود هستند. شماره ثبت و مراجع نظارتی مربوطه. آنها دائماً نمونه می گیرند و محصولات و مواد اولیه خود را آنالیز می کنند تا همه محصولات مورد تایید قرار گیرند.

مدیرعامل یکی از شرکت های پشتیبانی کشاورزی استان مرکزی گفت: برنامه ما برگزاری چنین همایش هایی است تا بتوانیم تولیدکنندگان را با شبکه های دلالی و کشاورزان برتر برای ارائه امکانات موجود و آشنایی با سبد محصولات متنوع این شرکت ها پیوند دهیم. .

موسوی افزود: دلالان شرکت های تعمیر و نگهداری تنها حق فروش کودهای مورد تایید و استاندارد را دارند، بنابراین هدف ما این است که با برگزاری این سلسله همایش ها با افزایش فروش به تولیدکنندگان داخلی، ظرفیت این شرکت ها را افزایش دهیم. ارائه سایر کودهای بهتر و استاندارد به کشاورزان.

وی ادامه داد: 85 واسطه مرتبط با شرکت تعمیر و نگهداری در استان مرکزی توزیع بسیار خوبی دارند و به توزیع کود و مواد اولیه می پردازند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کودهای نیتروژن، فسفات و پتاس نیز به صورت یارانه ای بین کشاورزان توزیع می شود که بیش از 95 درصد این کودها تولید داخل است در حالی که پیش از این مقادیر زیادی وارد می شد.

موسوی اذعان داشت: کودهای ازته به طور کامل توسط شرکت های پتروشیمی در کشور تولید و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشور نیز صادر می شود. بخشی از خاک فسفاته وارد کشور شده و تولید این کود در حال حاضر توسط شرکت های داخلی با کیفیتی قابل مقایسه با نمونه های خارجی انجام می شود.

وی در خصوص تامین و توزیع کودهای یارانه ای در استان گفت: پرمصرف ترین کود ما کود اوره است که سهمیه سالانه 65 هزار تن در استان مرکزی و 15 هزار تن در سال کود فسفاته و 50 کود کود است. سال. در کودهای پتاسیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی کشاورزی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری وضعیت به گونه ای است که سهمیه کودهای بهاره کشاورزان استان به طور کامل تهیه و بین دلالان توزیع و در انبارها ذخیره می شود، بنابراین وجود ندارد. نگرانی در این نگرش.”

همایش یک روزه ترویج و ارائه سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جهت اجرای شعار سال با عنوان تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال و خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی مورد نیاز از بخش کشاورزی بخش با 16 تولید کننده کود کشاورزی از سراسر کشور. با برندهای برتر و معتبر در اراک برگزار شد و نمایندگی های پخش کود شیمیایی استان مرکزی و کشاورزان پیشرو با تنوع محصولات و محصولات بر اساس دانش این شرکت ها آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید