96 درصد روستاها قبل از انقلاب برق نداشتند/ کاشتن درخت شوم اعتیاد در ایران توسط محمدرضا پهلوی و خانواده اش

ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804202

منصور الهی با بیان اینکه قبل از انقلاب رفاه بسیار کمی داشتیم، گفت: نیمی از مردم ایران از دورانی که مایحتاج اولیه زندگی (آب، برق، گاز، یخچال) و هوا را به جای خانه در «اتاق» زندگی می کردند. تهویه) رویایی بود 45 شهر ایران آب دارند 96 درصد روستاها برق ندارند، تنها 9 شهر گازرسانی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور الهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان درباره دین ستیزی پهلوی گفت: رژیم پهلوی به هویت اسلامی و شیعی ما حمله می کند دین ما مثل حجاب و … خبری نبود معبد عاشورا. ما در دورانی بودیم که ذکر نام امام حسین (ع) در این کشور ممنوع بود و امروز ملت ایران می تواند در اربعین که نماد انسانیت و آزادی است میلیون ها نفر را زیارت کند و انسانیت شود.

شاه صلاحیت تعیین وزیر خود را نداشت
وی افزود: استقلال ایران توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها در هم شکسته شده است. 50000 مستشار آمریکایی تسلیم شدند و ظالمانه ما را تلخ کردند و پادشاه کشور بدون اجازه آنها نمی توانست وزیر خود را تغییر دهد.

منصور الهی گفت: شاه ایران علاقه ای به خاک ایران نداشت، شاه زمین را به بحرین و 32 جزیره زیبای آن را به انگلیسی ها و وهابی ها داد و گفت دختر ماست و به او شوهر دادیم.


این کارشناس سیاسی ادامه داد: در میهن ما ایران سگ های انگلیسی بر سر ما نقاشی کردند، سگ و ایرانی ممنوع است. «خارجی ها آنقدر بر ما مسلط بودند که ایرانی ها را سگ سان خطاب می کردند.

وی افزود: رژیم پهلوی اندیشه و فرهنگ ایرانی را زیر پا گذاشت. در آن زمان ما یک شاه متواضع داشتیم که صراحتاً می گفت: “شما زنان هرگز میکل آنژ یا باخ را نداشتید، حتی آشپز عالی هم نداشتید… هیچ چیز عالی و شگفت انگیزی، چیزی ارائه نکردید” (مصاحبه محمدرضا پهلوی با اوریانا فالاچی). ، اکتبر 1973).

کاشتن درخت شوم اعتیاد در ایران دستاورد محمدرضا پهلوی و خانواده اش است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: نجابت دخترانمان و جوانمردی پسرانمان به دست حکومتی که دستاوردش «شهری نو» برای زنان ایرانی و 50 هزار تن فاحشه رسمی بود. علاوه بر این، از خود شاه گرفته تا برادران و خواهرش اشرف، مافیای بین المللی مواد مخدر بودند و درخت شیطانی اعتیاد را در ایران کاشتند.

منصور الهی گفت: عقب ماندگی علمی از کشوری که 57 سال پهلوی حکومت می کرد و 68 درصد مردم آن بی سواد بودند، در حالی که آمریکا ناسا داشت، هند ماهواره فرستاد، ترکیه متروی 50 ساله داشت، اما ما نداشتیم. تا رسیدن به کشوری که 93 درصد مردم آن در 40 سال باسواد هستند و در رتبه شانزدهم جهان قرار دارند.

96 درصد روستاها قبل از انقلاب برق نداشتند

او می گوید: «قبل از انقلاب ما رونق بسیار کمی داشتیم. نیمی از جمعیت ایران به جای خانه در «اتاق» زندگی می کردند، شهر ایران آب داشت، ۹۶ درصد روستاها برق نداشتند و تنها ۹ شهر گاز داشتند».

این کارشناس سیاسی ادامه داد: در دوران پهلوی سیاه 46 درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کردند. 35 درصد از جمعیت از سوء تغذیه شدید رنج می بردند. روستاها آب لوله کشی دارند. تمام شهرها و روستاهای بالای 40 خانوار برق دارند. 95 درصد جمعیت ایران گاز دارند و صدها موسسه خیریه از کمیته رفاه اجتماعی برای فقرزدایی ساخته ایم.

منصور الهی، کارشناس سیاسی می گوید: «حتی بهداشت و سلامت هم کم بود. مردم ما به شپش مبتلا شده بودند. حتی فرح، همسر پادشاه نیز توسط پشه گزیده شد و پزشکان و پرستاران را از هند، بنگلادش و پاکستان آورد.

70 درصد بودجه کشور صرف خاندان پهلوی شد
وی افزود: امید به زندگی 54 سال بود اما اکنون امید به زندگی به بالای 75 سال رسیده است و در 10 کشور بهترین نظام پزشکی را داریم. مشکلات زیادی از جمله صرف 70 درصد بودجه کشور برای خاندان پهلوی وجود داشت و مبالغ کلانی از جمله طلا و جواهرات که سرمایه ملت بودند در اواخر حکومت دیکتاتوری آنها غارت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید