973 دستگاه خودروی دارای برچسب در مزایده سازمان اموال املاک فروخته شد


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902691

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در مزایده سازمان جمع آوری اموال 973 خودرو فروخته شد که ارزش مالی آنها 3 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستگاه قضایی با اشاره به برگزاری مزایده فروش خودروهای معین در انبارهای سازمان اموال، گفت: خودروهایی که در انبارهای بنادر، گمرک و سازمان اموال مجموعه چندین استان در استان بوشهر پس از بازدید رئیس قوه قضائیه از استان بوشهر و مشاهده وضعیت این خودروها در وضعیت نامناسبی قرار گرفتند.

وی افزود: جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و در نهایت 982 خودرو که سال ها در انبارها بودند و در معرض امحا بودند، شناسایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه بیش از 13 هزار نفر در مزایده آغاز شده از 16 مهرماه امسال پس از بازکردن پاکت های مزایده شرکت کردند، گفت: در این مزایده 973 دستگاه خودرو فروخته شد که ارزش مالی آن . این 3 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این مزایده بزرگترین مزایده تاریخ سازمان مجموعه بوده است، گفت: در این مزایده خودروهای آسیب دیده شناسایی و پس از هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و گمرک، هماهنگی های لازم برای شماره ثبت نام خودروها انجام شد. این خودروها شماره گذاری شوند

صالحی با اشاره به اینکه وجوه حاصل از این مزایده به خزانه دولت واریز شد، تصریح کرد: در این مزایده 9 خودرو خریدار وجود نداشت و با توجه به تعداد خودروهای بدون خریدار از گذشته در مجموع تعداد خودروها وجود دارد. 67 خودرو در این مزایده خودرو فروخته نشد و در همین راستا مرحله دوم مزایده در آبان ماه سال جاری برگزار می شود تا این خودروها به فروش برسند.

وی افزود: هدف این است که ارزش حراجی خودروهای اهدا شده به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برسد.

دادستان تهران تاکید کرد: طبق گزارش مراجع رسمی، خودروهای مزایده شده قاچاق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید