Leucadia به دلیل “فورس ماژور” لغو شد!

مهاجم هلندی که با وجود آمار گلزنی ناامیدکننده، تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس را داشت. لوکادیا که در نیم فصل گذشته برای بوخوم بازی کرد، در 11 بازی برای این تیم در بوندسلیگا به میدان رفت و 2 بازی در جام حذفی آلمان انجام داد. او در مجموع 560 دقیقه برای بوخوم بازی کرد و 2 گل و یک پاس گل به ثمر رساند. مهاجم هلندی که نیم فصل اول سال گذشته را در برایتون بازی کرد، تنها 22 دقیقه در لیگ برتر انگلیس بازی کرد و 104 دقیقه در جام اتحادیه برای برایتون به میدان رفت. او در فصل 2020-2021 عضو باشگاه سینسیناتی آمریکا بود و تنها در 9 بازی برای آن تیم بازی کرده بود و در مجموع 358 دقیقه بازی تنها یک گل به ثمر رساند.

Leucadia به دلیل “فورس ماژور” لغو شد!

البته او در نیم فصل دوم 2019-2020 در 18 بازی برای سینسیناتی به میدان رفت و در مجموع 1382 دقیقه 2 گل به ثمر رساند. اگرچه سال گذشته لوکادیا چندان امیدوارکننده نبود، اما او از سال 2017 تا 2020 در 34 بازی برای برایتون در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت و موفق شد 1537 دقیقه زمان بازی در لیگ برتر انگلیس به ثبت برساند. وی در این مدت 3 گل و یک پاس گل را به نام خود ثبت کرد.مدیریت باشگاه پرسپولیس که ماه ها برای جذب مهاجم خارجی تلاش می کرد و کشور به کشور با گزینه های مورد نظر مذاکره می کرد، پس از دو ماه انتظار در نهایت اعلام کرد که یورگن لوکادیا به توافق رسیده و این مهاجم هلندی در لیگ بیست و دوم پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهد کرد. لوکادیا با سر و صدای زیاد بالاخره وارد تهران شد و قرارداد بست و پیراهن پرسپولیس را به تن کرد اما از ابتدا شایعات زیادی در مورد بندهای قرارداد و مبلغ قرارداد او به گوش می رسید، یک میلیون یورو است. گفت: آری همه چیز است. اما بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد که قرارداد لوکادیا بالای یک میلیون یورو است. به گفته یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس، یورگن لوکادیا قراردادی یک میلیون و 100 هزار یورویی برای یک فصل امضا کرده است و این قرارداد شامل گزینه های عجیبی مانند آقای گل و تعداد پاس گل است. اما لوکادیا با پرسپولیس قرارداد بست و از همان ابتدا با درخشش در بازی ها کیفیت بالای خود را به رخ رقبای پرسپولیس کشید.

او در 9 دیدار در ترکیب یحیی گل محمدی قرار گرفت و در 753 دقیقه بازی 6 گل به ثمر رساند تا نشان دهد از خارجی های سابق پرسپولیس ویژگی های بالاتری دارد اما تصمیم عجیب این مهاجم هلندی همه پرسپولیسی ها را در بهت فرو برد. قبل از دربی 99 در حالی که هواداران پرسپولیس خود را برای تماشای یک بازی جذاب آماده می کردند و تیمشان به لطف هنر گلزنی رقیب دیرینه لوکادیا را شکست داد، خبری عجیب پرسپولیس را کاملا شوکه کرد. لوکادیا که قرار بود به تمرین این تیم برود به جای ورزشگاه شهید کاظمی راهی فرودگاه امام شد تا ایران را ترک کند. در این بین تلاش های مدیران باشگاه بی جواب ماند تا اینکه سرانجام مهاجم هلندی پرسپولیس ایران را ترک کرد، در ابتدا گفته می شد لوکادیا به باشگاه اعلام کرده است که به دلیل بیماری همسرش باید راهی کشورش شود و تا 48 ساعت دیگر باز خواهد گشت. البته داستان دیگری در مورد بیماری وجود داشت که از بیماری پسر لوکادیا خبر می داد. همین تناقضات کافی بود تا مشخص شود مشکل بیماری بهانه ای بیش نیست و ماجرا فراتر از این مشکلات است. با این حال همه هواداران پرسپولیس منتظر شنیدن خبر قطعی از مهاجم یک میلیون دلاری خود بودند که پرسپولیس در غیاب لوکادیا دربی را با تساوی 2 بر 2 به پایان رساند و پس از آن بازی گل محمدی در واکنش به سفر لوکادیا به کشورش گفت: “لوکادیا” تمرکز است. او در بازی خوب بود و فیلم بازی را گرفت تا آن را ببیند.

او روی دربی تمرکز زیادی داشت و نمی دانم چرا ناگهان تصمیم به ترک کشور گرفت. من واقعا موندم نمی دانم می خواهد برگردد یا نه. لوکادیا دربی را باخت. شاید این مسابقه سرنوشت قهرمانی را مشخص کند. نمیدونم برمیگرده یا نه نمی دانم بازگشت او برای تیم مفید است یا نه. وقتی یک مهاجم را در بهترین و سخت ترین شرایط از دست می دهید، برای او (لوکادیا) و تیم سخت می شود. بازیکنان و هواداران چگونه می توانند با این مشکل کنار بیایند؟ بالاخره این دیدار برای تیم ما تعیین کننده بود.» در شرایطی که گمان می رفت می توان وعده بازگشت 48 ساعته را محقق کرد، پرسپولیس رسما اعلام کرد که لوکادیا به صورت یک طرفه قراردادش را فسخ کرده است. باشگاه پرسپولیس درباره این سوال گفت: باشگاه پرسپولیس در پی اقدام غیرحرفه ای و غیرمسئولانه یورگن لوکادیا، پس از جمع آوری مدارک لازم ضمن استناد به دلایل غیر فوتبالی و غیرمالی و رفتار غیرحرفه ای در نامه ای به باشگاه لوکادیا شکایت خود را به اتاق حل اختلاف فیفا ارسال خواهد کرد. فسخ یکطرفه قرارداد خود را اعلام کرد.این اقدام در حالی رخ داد که باشگاه به تمامی تعهدات قرارداد خود عمل کرده بود.با توجه به تمامی خصوصیات باشگاه پرسپولیس برای احقاق حق و همچنین احترام به خواسته هواداران از این بازیکن به فیفا شکایت خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس در نامه ای به لوکادیا پایبندی خود را به تعهدات قراردادی متذکر شد بدون شک باشگاه تا زمان رسیدن به این موضوع نظارت خواهد داشت. در امتیاز نهایی قرار دارد اما سوال اینجاست که اگر پرسپولیس به تعهدات مالی خود عمل کند، این بازیکن هلندی بر اساس کدام بند قرارداد توانسته به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند؟

یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس در رابطه با این موضوع به «اعتماد» گفت: لوکادیا از بند فورس ماژور در قرارداد خود استفاده کرده و قراردادش را یک طرفه فسخ کرد. برای ما این سوال وجود دارد که آیا شرایط فورس ماژور در کشور وجود دارد؟ احتمالاً سفارت هلند زیر پای این بازیکن نشسته است تا این کار را انجام دهد.» این قرارداد غیرقانونی است و باید از لوکادیا غرامت بگیریم. مطمئن باشید در این مورد اجازه نمی دهیم منافع باشگاه پایمال شود.» بررسی این ادعاها نشان می دهد که مدیران پرسپولیس تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا پرسپولیس در این مورد آسیبی نبیند.شاید پرونده ای علیه پرسپولیس در سال گذشته تشکیل شده باشد. در گذشته همه فکر می کردند به دلیل بد اعتمادی این باشگاه به مسائل مالی، امیدی به پیروزی در محاکم قضایی نیست، اما در این مورد خاص که پرسپولیس به تمام تعهدات مالی خود عمل می کند، باید امیدوار بود که یک بار باشگاه ایرانی در دادگاه فیفا پیروز شد.

دیدگاهتان را بنویسید