Omicron جدید وارد شده است / این علائم را جدی بگیرید

Omicron جدید وارد شده است / این علائم را جدی بگیرید

روز جدید : عفونت با زیر سویه جدید Omicron corona BA.5، مانند زیرسویه های قبلی Omicron، با علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، عطسه و آبریزش بینی خود را نشان می دهد.

طبق گزارش خودی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، زیرسویه Omicron BA.5 به نوع غالب ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است. این زیرسویه BA.5 که سرعت انتشار بسیار بالایی دارد، ظاهراً بیماری خفیف‌تری نسبت به گونه‌های اصلی کروناویروس دارد و علائم مشابه سایر زیرسویه‌های کروناویروس Omicron است.

علائم عفونت Omicron معمولا شبیه سرماخوردگی است، از جمله گلودرد، عطسه و آبریزش بینی. علائمی مانند تب، لرز و سرفه هنوز هم گاهی اوقات در موارد Omicron دیده می شود، اما نه به همان اندازه که در سویه های اولیه ویروس کرونا مشاهده می شود.

زیر سویه BA.5، مانند زیرسویه های قبلی Omicron corona، عمدتاً دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می دهد. علائمی مانند گلودرد و احتقان بینی نشان می دهد که ویروس در بینی و دستگاه تنفسی فوقانی جایگزین شده و تکثیر شده است، اما احتمال تاثیر Omicron نسبت به سویه قبلی بر ریه ها کمتر است.

از دست دادن بویایی که زمانی مشخصه کووید-19 بود، به ندرت در زیرسویه های omicron دیده می شود.

دکتر دیوید دودی، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، گفت: اگرچه علائم زیرسویه BA.5 مشابه علائم سایر زیرسویه های Omicron است، اما به نظر می رسد شدت بیماری که ایجاد می کند در حال کاهش است. به گفته وی، عفونت های قبلی با ویروس کرونا یا واکسیناسیون به سیستم ایمنی افراد آموزش داده است که چگونه بدون آسیب رساندن به بدن با ویروس کرونا مبارزه کند.

اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید که حتی اگر این زیرسویه جدید باعث بیماری شدید در بیشتر افراد نشود، همچنان این خطر وجود دارد که به دلیل عفونت‌پذیری بالا، تعداد زیادی از بیماران را به بیمارستان‌ها بفرستد.

دکتر دودی گفت: “این هنوز ویروسی است که هر روز صدها نفر را در آمریکا می کشد و این صدها نفر مجبور نیستند بمیرند.” با این حال، در همان زمان، میانگین موارد بیماری با گذشت زمان خفیف‌تر می‌شوند.”

دیدگاهتان را بنویسید