Omicron کمین می کند واکسینه نشده


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885025

یک فوق تخصص ریه به افراد واکسینه نشده هشدار داد و گفت: افرادی که واکسن دریافت نکرده اند با جان خود بازی می کنند و Omicron می تواند به دنبال آنها برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل مظفری فوق تخصص ریه در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، با اشاره به ظهور مجدد امیکرون در کشور و افزایش تعداد بیماران، بستری ها و فوتی ها گفت: واریانت اومیکرون به دلیل شیوع بالای آن افزایش یافته است. در دنیا و کشور چون سیستم دفاعی بدون افراد ضعیف است

وی افزود: مهمترین دلیل کاهش سیستم دفاعی بدن عدم واکسیناسیون است به همین دلیل Omicron و زیر مجموعه آن از آفریقای جنوبی به کشورهای دیگر سرایت می کند.

این فوق تخصص ریه گفت: میزان واکسیناسیون در آفریقای جنوبی زیر 20 درصد است به همین دلیل اروپا، آمریکا و ایران را شامل می شود، بنابراین رشد ویروس کرونا از واکسینه نشده شروع می شود و در بدن آنها پخش می شود، سپس ابتدا انسان را درگیر می کند. (به دلیل افزایش ویروس)، دومی اطرافیان فرد را آلوده می کند و سومی کودکان را در معرض عفونت قرار می دهد.

مظفری با بیان اینکه برای از بین بردن ویروس کرونا همه باید واکسن کرونا را به خود تزریق کنند، ادامه داد: در این صورت ویروس رشد نمی کند و اگر رشد کند فرد مبتلا علائمی نداشته و به آن منتقل نمی کند. دیگران.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد تزریق دوز (سومین) تقویت کننده واکسن کرونا در کشور بسیار کم است و از آنجایی که اثر واکسن 6 ماهه است، پس از 6 ماهگی بدن مقاومت کمتری خواهد داشت. به ویروس.”

این فوق تخصص ریه یادآور شد: افرادی که تا کنون هر سه نوبت واکسن را تزریق کرده اند زیر 30 درصد بوده و از طرفی منبع اصلی انتقال ویروس کودکان هستند زیرا هیچ علامتی ندارند و والدین فکر می کنند کودکان هیچ علامتی ندارند. کرونا، در حالی که این اشتباه است.

مظفری تصریح کرد: والدین باید واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند و تعداد کودکانی که واکسن کرونا دریافت کرده اند زیر 25 درصد است و گروه های پرخطر آسیب جدی می بینند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هر سرماخوردگی باید به عنوان اومیکرون تشخیص داده شود، زیرا افراد مبتلا به دیابت، سرطان، تالاسمی، زنان باردار، بیماری های کبدی، افراد مبتلا به فشار خون، آلزایمر و … می توانند از دیگران به کرونا مبتلا شوند. جان آنها در خطر است.

این فوق تخصص ریه گفت: احتمال انتقال دلتا نسبت به سایر ویروس ها بسیار زیاد است و در سال 2018 هر فرد مبتلا 2 تا 3 نفر را مبتلا می کرد، اما در اوایل ابتلا به بیماری امیکرون که یک نفر مبتلا می شد، 8 نفر مبتلا بودند. و Omicron فعلی 18 نفر را به ازای هر نفر آلوده می کند مگر اینکه فردی واکسینه شده باشد.

مظفری تصریح کرد: افرادی که دچار آبریزش بینی، گلو درد و عطسه هستند، قطعاً به عفونت امیکرون مبتلا هستند و باید حداقل سه روز در خانه استراحت و قرنطینه شوند زیرا احتمال انتقال در سه روز اول است.

وی گفت: به افرادی که به کرونا مبتلا نشده اند توصیه می کنم در اسرع وقت واکسن تقویت کننده را انجام دهند و اگر نوبت سوم را دریافت نکردند و اگر نوبت سوم را دریافت کردند تزریق کنند (چهارم).

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید