Omicron 2 سریعتر از Early Omicron راه اندازی می شود

Omicron 2 سریعتر از Early Omicron راه اندازی می شود

روز جدید شواهد جدید نشان می دهد که یک نوع فرعی جدید توسط omicron به ویروس کرونا منتقل شده است که بسیار سریعتر از omicron اصلی گسترش می یابد.

طبق یک پایگاه داده جهانی که گونه‌های کووید را ردیابی می‌کند، تقریباً نیمی از ایالت‌های ایالات متحده وجود زیرگروه ba.2 را تأیید کرده‌اند و تعداد افراد آلوده به ویروس از روز جمعه به ۱۲۷ نفر رسیده است.

به گفته موسسه سرم دانمارکی که بیماری های عفونی را در دانمارک نظارت می کند، این زیرسویه 1.5 برابر سریعتر از سویه اولیه omicron که دانشمندان آن را “BA1” می نامند، منتقل می شود.

با این حال، به گفته آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا، به نظر نمی رسد که این زیرگروه جدید اثربخشی واکسن ها را در برابر بیماری های علامت دار کاهش دهد.

کریستن نوردلاند، سخنگوی مرکز پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت: «در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کلون BE2 سنگین تر از کلون BE1 است.

Trolls Lilbeck، رئیس کمیته ملی نظارت بر کایوت دانمارک، نیز تایید کرد که زیردریایی جدید Omicron چندین هفته جلوتر از Omicron اصلی بوده است.

البته این دو ستون Omicron در مهمترین زمینه ها تفاوت های زیادی با هم دارند. در واقع، تفاوت بین “bio 1” و “bio 2” بیشتر از تفاوت بین “سویه وحشی” و سویه آلفا ویروس کرونا است. سویه آلفا اولین جهش بزرگ در ویروس بود که در سراسر جهان گسترش یافت.

با این حال، ارزیابی اولیه نشان داد که دوز تقویت کننده واکسن 70 درصد در پیشگیری از بیماری علامتی ناشی از BIA 2 مؤثر بود، در حالی که این رقم برای سویه اولیه omicron 63 درصد بود.

سازمان بهداشت جهانی بیهچ را به عنوان دلیلی برای نگرانی معرفی نکرده است. با این حال، کارکنان این سازمان بارها هشدار داده اند که با گسترش بی سابقه Omicron ها در سراسر جهان، مسیرهای جدیدی ظاهر خواهد شد. ماریا ون کارچو، مدیر فنی کووید-19 در سازمان بهداشت جهانی، روز سه‌شنبه هشدار داد که نوع بعدی ویروس کرونا می‌تواند سریع‌تر منتقل شود.

لیلبک گفت که هنوز اطلاعات کافی برای تعیین اینکه آیا BY 2 می‌تواند افرادی را که omechron اصلی مصرف کرده‌اند دوباره آلوده کند یا خیر وجود ندارد. با این حال، عفونت قبلی ممکن است در برابر ویروس ایمنی ایجاد کند.

فایزر و مدرنا آزمایش‌های بالینی واکسن‌های اختصاصی omicron را این هفته آغاز کردند، زیرا افزایش ایمنی از واکسن‌های اصلی نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد ظهور سویه‌های جدید ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید