آمادگی ایران برای احداث نیروگاه مشترک با جمهوری آذربایجان

ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792472

وزیر نیرو گفت: موضوع اتصال شبکه برق ایران به روسیه از طریق جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط سه جانبه حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صدا و سیما ، علی اکبر محرابیان در نشست اینترنتی با «پرویز شهباز اف» وزیر نیرو جمهوری آذربایجان افزود: جبران شده مشخص شد.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه وزرای ایران، آذربایجان و روسیه، ادامه داد: ایران از توسعه و تبادل خرید برق از فصل گرما تا ماه های دیگر سال استقبال می کند.

وزیر نیرو بر نصب توربین در کنار دو سد مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: با کار این پروژه مقدار قابل توجهی برق تولید و برای هر دو کشور درآمدزایی خواهد شد. “

محرابیان افزود: ایران یکی از کشورهای دارای فناوری ساخت نیروگاه است و توربین های نیروگاهی با راندمان بالای 60 درصد به کشورهای دیگر از جمله روسیه صادر می شود.

وی با اعلام آمادگی برای احداث نیروگاه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و تاکید بر آرزو و توسعه همکاری های مربوط به تکمیل دو سد از طریق کمیسیون مشترک فنی دو کشور، گفت: مشترک جدید را به مرحله اجرا برسانید. .

در این دیدار دو طرف همچنین بر اهمیت توسعه همکاری ها در اجرای پروژه های سد خداآفرین و قزقلاسی بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کردند. در همین راستا محمد جوانبهت معاون آب و فاضلاب وزیر کشور به عنوان رئیس کمیسیون مشترک فنی سد خداآفرین و قیز قلعه قصی ایران معرفی شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ توسعه شبکه برق ایران با کشورهای همسایه مطابق با استانداردهای جهانی به منظور گسترش مبادلات و صادرات برق از برنامه هایی است که وزیر نیرو بر آن تاکید کرد و اجرای آن را از سیاست های اصلی خود دانست.

محرابیان در برنامه اعلامی خود بر تکمیل برنامه های دیپلماسی برق از جمله همگام سازی شبکه برق ایران با روسیه و اتصال آن به کابل زیردریایی کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

پیش از این وزیر نیرو با اشاره به همگام سازی (اتصال) شبکه برق کشور با کشورهای همسایه گفت: امکان تبادل برق با کشورهای افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید