افراد تحت پوشش واکسیناسیون خانه به خانه بوئین زهرا / رعایت 50 درصد پروتکل های بهداشتی بوئین زهرا

وی افزود: در شهرستان بویین زهرا جمعیت بالای 12 سال و حدود 105 هزار نفر واکسینه شده اند که از این تعداد بیش از 92 هزار نفر نوبت اول و حدود 77 هزار نفر نوبت دوم واکسن کرون را دریافت کردند.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کراون برای افراد بالای 40 سال و دارای مشاغل حساس و خطرناک در این شهرستان آغاز شده و در حال انجام است.

این مسئول بیان کرد: واکسیناسیون تاج در شهرستان بویین زهرا نسبت به سایر نقاط استان قزوین حدود یک درصد کمتر است که البته دلایل مختلفی دارد.

آقاعلی گفت: شرایط اولیه انتشار واکسن در شهرستان ها با رعایت شرایط شکل نگرفت، به عبارتی روزهایی را داشتیم که با وجود حضور مردم در مراکز واکسیناسیون، واکسنی برای تزریق وجود نداشت. در حالی که شهرهای دیگر این واکسن را داشتند.

اسامی 2000 نفر از واکسینه شده در بویین زهرا در سامانه ثبت نشده است

وی گفت: شهرستان بوئین زهرا بیشترین جمعیت روستایی استان را دارد که بیش از 60 درصد جمعیت در روستاها و 40 درصد در شهرها زندگی می کنند.

این مسئول گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی و برخی شایعات و ابهامات مطرح شده در فضای مجازی نیز در مشارکت کم مردم در واکسیناسیون دخیل است.

وی از اجرای طرح خانه به خانه در شهرستان بویین زهرا خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح متوجه شدیم که نام برخی از افراد در سامانه سیب بوئین زهرا نمایش داده نمی شود. -شهرستان زهرا با اینکه واکسینه شده و دارای کارت واکسیناسیون است.

آقاعلی بیان کرد: برای تشویق مردم به مشارکت در فرآیند واکسیناسیون و همچنین تسهیل در این روند، تیم هایی تشکیل شد که از درب منازل بازدید کردند تا برخی از افراد دارای معلولیت یا سالمندان یا بازماندگان واکسیناسیون به دقت معاینه و واکسینه شوند. .بودن.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که نزدیک به 2 هزار نفر از جمعیت بوئین زهرا واکسینه شده اند اما نام آنها در سامانه ثبت نشده است.

رعایت 50 درصد پروتکل های بهداشتی در بوئین زهرا

فرماندار بویین زهرا با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان بیش از 50 درصد است؛ وی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی، مشارکت انسانی و پرهیز از وضعیت عادی به زودی شاهد وضعیت تاج سفید باشیم.

وی با اشاره به مشارکت کم ساکنان منطقه شال و رامند شهرستان بوئین زهرا در اجرای واکسیناسیون گفت: مشارکت مردم این مناطق حدود سه درصد کمتر از مناطقی است که بیشترین آمار واکسیناسیون را دارند. “

آقاعلی افزود: در طرح خانه به خانه مشخص شد که برخی از افراد ساکن در این دو بخش واکسن دریافت کرده اند، برخی در قزوین و تهران یا شهرستان ها واکسن دریافت کرده اند و دارای کارت واکسن هستند اما در سامانه ثبت نشده اند. وزارت بهداشت این موضوع به زودی حل خواهد شد.

این مسئول گفت: بخش شال و رامند اقدامات کلی را برای تشویق مردم به واکسیناسیون همزمان انجام می دهند که از جمله آنها می توان به برگزاری جلسات روستا با دهیاران و تاکید بر نماز جمعه و جماعات در خطبه های نماز جمعه و برگزاری مراسم مردمی اشاره کرد. “این در مورد واکسیناسیون است.

وی در پایان گفت: از ابتدای آذرماه ارائه هرگونه خدمات عمومی به افراد فاقد کارت واکسن ممنوع شده و این موضوع به اطلاع دهیاران و دستگاه های مختلف در سطح بخشداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید