افزایش سه برابری بیماران سرپایی امیکرون در چهارمحال و بختیاری/ مردم سریعا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802678

سید رشید جزایری گفت: تعداد مبتلایان به سویه امیکرون نسبت به هفته گذشته حدود پنج برابر شده که این آمار در بین بیماران سرپایی چهارمحال و بختیاری سه برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: شاهد گسترش سریع Omicron در سراسر جهان و همچنین ایران هستیم.

وی افزود: موارد ولتاژ امیکرون نسبت به هفته گذشته حدود پنج برابر شده است که این آمار در بین بیماران سرپایی چهارمحال و بختیاری سه برابر شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 60 تا 70 درصد تشخیص ها در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در استان مربوط به سویه اومیکرون است.

جزائری گفت: همانطور که انتظار می رفت، Emicron به زودی در کشور به یک عرف تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس واکسیناسیون، 65 درصد افرادی که دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند، نیازی به بستری شدن ندارند و 81 درصد افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده اند، طبق آنالیز انجام شده، سازمان بهداشت جهانی باید بستری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: یکی دیگر از ویژگی های Omicron این است که مدت قرنطینه 14 روزه محدود به پنج روز است که هم به مردم و هم به کادر درمانی کمک می کند.

جزائری گفت: 93 درصد دوز اول و 83.5 درصد نوبت دوم در چهارمحال و بختیاری تزریق شد که نسبت به میانگین کشوری پوشش بسیار خوبی است اما حدود 21 درصد جمعیت بالای 18 سال استان سومین تزریق را انجام دادند. دوز . .

وی با درخواست از مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن خود افزود: افراد به اوج ششمین پیک به نام اکرونا نرسیده اند بنابراین باید سریعا واکسن خود را تزریق کنند زیرا تشخیص بیماری پس از پیک مشکل است.

جزائری بیان کرد: مراکز واکسیناسیون، مراکز بهداشتی درمانی آماده پذیرایی از ورود خرسندی مردم هستند، واکسن به اندازه کافی تهیه و تامین شده است و مراکز بهداشتی درمانی به 196 مرکز افزایش یافته است تا مردم بتوانند راحت تر و با حداقل امکانات واکسن خود را دریافت کنند. زمان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید