برخی از مدیران آموزش و پرورش هم تدریس می کنند! طرح تضاد منافع از فساد جلوگیری می کند

برخی از مدیران آموزش و پرورش هم تدریس می کنند!  طرح تضاد منافع از فساد جلوگیری می کند

روز جدید : یکی از اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: قانون باید جامع و کامل باشد تا راه را بسته شود، مثلاً قانون به گونه ای تصویب نشود که متصدی بر سر کار بماند و مدرسه را رها کند. از اعضای خانواده

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از موافقت کمیته آموزش و پرورش با پیشنهاد گسترش قانون «ممنوعیت آموزش مسئولان در کشور» خبر داد و گفت: «ممنوعیت آموزش مسئولان در کشور است.

وی افزود: در سال 1377 وزارت آموزش و پرورش داوطلبانه بخشنامه تعارض منافع را صادر کرد مبنی بر اینکه اعضای هیأت های نظارت و شوراهای سیاسی نباید مدرسه داشته باشند و در صورت وجود باید استعفا دهند و استعفا دهند.

اما گفته شد این بخشنامه فقط شامل شاغلین در حوزه آموزش و پرورش می شود در حالی که امروزه تعدادی از کارکنان کشور اداره مدارس را بر عهده دارند و سال هاست که این تجربه را دارند و حتی شنیده می شود برخی از آنها همچنان به اداره مدارس خود ادامه می دهند. در اصرار بر مناصب دولتی

مسئولین آموزش و پرورش مدیریت مدرسه

بهروز محبی نماینده سبزوار در این خصوص به جامعه ۲۴ گفت: از قبل افرادی را می شناسیم که هم مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و هم مدیریت مدرسه را بر عهده دارند. قطعاً قانون به طور کامل عملیاتی نشده است و ما اطلاعات دقیقی از اینکه چه تعداد از مدیران آموزش و پرورش از مدیریت مدرسه جدا شده یا استعفا داده اند، نداریم.

نماینده فراکسیون فرهنگیان در مجلس افزود: برای اجرای صحیح این قانون، مجلس باید با حساسیت کار را رصد کند. از سوی دیگر مجلس یازدهم خواهان تصویب طرح تعارض منافع است. اگر این مهم را به قانون تبدیل کنیم، نه تنها در حوزه آموزش، بلکه در همه بخش‌ها می‌توان مشکلات را رصد کرد و از تخلفات جلوگیری کرد.

وی افزود: اصلا منطقی نیست که تصمیم گیران و تصمیم گیران نظام که در امر قانون گذاری و اجرای آن دخالت دارند به بخش ها یا بخش های مختلف علاقه داشته باشند زیرا این رویکرد مفسده دارد.

ما مدام شعار مبارزه با فساد را سر می دهیم، اما باید آن را در عمل ثابت کنیم

محبی با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس طرح تعارض منافع را تصویب کرده و زمان بررسی آن در جلسه علنی مجلس است، گفت: منتظر باشید چرا که همیشه شعار مبارزه با فساد را سر داده ایم اما باید در عمل ثابت کنیم. .

این نماینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب این قانون تکلیف مدیرانی که در گذشته امتیازات مدارس را دریافت کرده و اداره می کنند چیست؟ وی گفت: در اینجا دو سوال مطرح است، اول اینکه آیا این افراد الان در قدرت هستند یا خیر؟ اگر سمتی نداشته باشند، ظاهراً مشکلی با تحصیل ندارند. ثانیاً اگر این افراد همچنان جزو تصمیم گیران نظام هستند یا باید استعفا دهند یا از مدیریت مدرسه بروند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون باید جامع و کامل باشد تا راه دور بسته شود. به عنوان مثال، قانون نباید به گونه ای تصویب شود که متصدی در سمت خود باقی بماند و مدرسه را به یکی از اعضای خانواده واگذار کند. این دور زدن قانون است که باید به شدت از آن جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید