جشنواره خرید شفاف، ایران / نمایشگاه هدف، حمایت از مصرف کننده

ساعت: 08:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1801826

به منظور کوتاه کردن دست واسطه ها انجام می شود.

جشنواره خرید شفاف در اصناف منتخب، فروشگاه های مجازی و زنجیره ای و بازارهای میوه و تره بار در نظر گرفته شده است که از 21 دی تا 20 بهمن و از 15 بهمن تا 15 فروردین برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ جشنواره خرید شفاف در اصناف منتخب، فروشگاه های مجازی و زنجیره ای و میادین میوه و تره بار برگزار می شود.
این جشنواره به منظور تهیه اجناس مورد نیاز شب عید با قیمت مصوب برگزار می شود.
عرضه آنلاین کالاهای اساسی یکی از اهداف جشنواره برای خرید شفاف است و برای شفافیت سیستم توزیع و کنترل کامل قیمت ها، کالاها به قیمت تولیدکننده به فروش می رسد.
تفاوت قیمت بین تولیدکنندگان و خرده فروشان برای کالاهای مصرفی تا 20 درصد و برای کالاهای سرمایه ای تا 30 درصد خواهد بود.
7fdf3f7a c46c 49ce 83b4 c3ecacd443ed خبر خاکستری

چهار گروه کالا در جشنواره خرید شفاف عرضه می شود

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی در خصوص جشنواره خرید شفاف گفت: پیمانکاران این طرح فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های مجازی، اصناف، میادین میوه و تره بار و نمایشگاه های ارسال مستقیم به سراسر کشور هستند.

وی افزود: دو دوره برای برگزاری جشنواره خرید شفاف در نظر گرفته شده است که دوره اول از 22 دی ماه تا 21 بهمن و دوره دوم از 15 بهمن تا 15 فروردین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کالاهای مشمول طرح جشنواره شفاف در چهار گروه طبقه بندی می شوند. گروه اول کالاهای اساسی و اساسی شامل روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ می باشد.

رستمی بیان کرد: گروه دوم شامل سایر محصولات غذایی مانند ماکارونی، کنسرو، رب گوجه فرنگی، آجیل، شیرینی و سایر فرآورده ها است.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم کالاهای قابل عرضه در جشنواره خرید شفاف اقلام بهداشتی و گروه چهارم کالاهای صنعتی از جمله لوازم خانگی، قطعات و اقلام مشابه هستند.

رئیس سازمان صنعت، استخراج و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: به پیمانکاران و شبکه توزیع اجازه داده می شود علاوه بر کالاهای فوق، سایر کالاهایی که تولیدکنندگان آنها در اجرای طرح پیشرو بودند، قیمت تولید کننده و غیره را لحاظ کنند. کالاهایی که با تخفیف زیر قیمت روز فروخته می شوند با هماهنگی سازمان صمت، استان ها باید در لیست کالاهای عرضه شده در جشنواره قرار گیرند.

رستمی بیان کرد: برای تامین کالاهای اساسی و اساسی مورد نیاز از انبارداری و تولید خانگی مانند برنج، شکر و غیره با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی لازم است و بنا به درخواست شبکه توزیع کالا تحویل می شود.

وی تاکید کرد: شورای سیاسی در حال تشکیل است تا بر اساس برنامه زمان بندی در سه سطح ملی، منطقه ای و اجرایی برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری مناسب جشنواره داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: و سایر کالاهایی که روش قیمت گذاری آنها مشابه قبلی باشد ممنوع است.

رستمی گفت: تشکل های صمت باید کالاهای متنوع و ضروری را تامین کنند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح جشنواره خرید شفاف افزایش عرضه، حمایت از واحدهای آتی و رعایت حقوق مصرف کننده است.

2b1c648c c576 4e86 a7a6 50121dad6666 خبر خاکستری

با برگزاری جشنواره خرید شفاف سعی در کاهش قیمت کالاها در بازار داریم

علیرضا شهمیرزایی معاون بازرگانی و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از فروشگاه ها برای جذب مشتری تخفیف های بازاریابی ارائه می دهند.

وی افزود: این کار خوبی است، اما اینکه قیمت پایه را بالا ببریم و بعد به مشتری بگوییم تخفیف داده‌ایم به گونه‌ای است که با واقعیت مغایرت دارد، بنابراین با اعمال طرح جشنواره خرید شفاف تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدام کنیم. “

معاون وزیر تجارت و خدمات، صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر با درج قیمت کارخانه ای کالاها، قیمت ها شفاف شده و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نظارت خاص خود را دارد.

شهمیرزایی گفت: قبل از نظارت، کار سخت تری بود زیرا ناظر باید قیمت محصول را با فاکتورها مقایسه می کرد، اما در حال حاضر تمام قیمت ها روی محصول از کارخانه درج شده است.

وی گفت: بنابراین اگر تولیدکننده ای بخواهد قیمت هایی را که قبلا اعلام شده است افزایش دهد باید مدارکی را به تولیدکننده و سازمان حمایت از مصرف کننده ارائه کند و با دلیل روشن ثابت کند که قصد افزایش قیمت را دارد.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت بازرگانی افزود: جشنواره خرید شفاف در برخی از فروشگاه های زنجیره ای آغاز شده است اما عمده کارها از اول باخمن آغاز می شود.

شهمیرزایی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح درصدد کاهش قیمت کالاها در بازار هستیم، گفت: تعدادی از کالاها شامل قیمت تولید اعلام شده است، آن دسته از کالاهایی که قیمت آنها در جشنواره ها درج می شود باید مولد باشند. قیمت در غیر این صورت از توزیع آن در جشنواره جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: جشنواره ها ممکن است کالاهایی را که قیمت تولید آنها درج نشده است توزیع نکنند. قیمت این گونه کالاها نظارت می شود. این گونه کالاها از مرحله تولید تا توزیع خرده‌فروشی نظارت می‌شوند تا حداکثر سود مشاهده شود.»

معاون بازرگانی و خدمات وزارت بازرگانی گفت: سود برای بسیاری از کالاها حداکثر 30 درصد است، حتی برای برخی کالاها 20 درصد است، برای محصولاتی مانند لوازم خانگی معمولا بیش از 20 درصد سقف سود در نظر گرفته می شود.
4554ff6b 5616 4aaf 843c 80907607e151 خبر خاکستری

گروه های مختلف تجاری در جشنواره خرید شفاف حضور دارند

مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز به جشنواره خرید شفاف گفت: این جشنواره در قالب طرحی شفاف از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجموعه ای از کالاها و خدمات را با قیمت مناسب تری عرضه می کند. “

وی افزود: جشنواره خرید شفاف در واقع نمایشگاهی از محصولاتی به بزرگی ایران است که در آن گروه های مختلف اصناف در زمینه کیف، کفش، خشکبار، قنادی، قالیشویی و سایر اصناف در خدمت مردم خواهند بود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی است تا مردم از فضای خرید عصر عید بیشتر لذت ببرند.

مجتبایی گفت: یکی دیگر از طرح هایی که وزارت صمت در دستور کار قرار داده، قیمت گذاری کالاهای کارخانه ای روی محصولات بوده است. این معرفی قیمت در حال حاضر به بیش از 20 مورد رسیده است، در نهایت با در نظر گرفتن هزینه ارسال و … قیمت قیمت برای خریدار 30 درصد سودآور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح به گونه ای طراحی شده است که هرکس مردم سالاری، مشتری مداری و رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی خود را داشته باشد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: این جشنواره تا بیستم فروردین ادامه دارد و مردم در ایام عید می توانند خرید کنند.

مجتبایی گفت: تجربه نشان می دهد مردم در دهه سوم بهمن و دهه اول اسفند بیشترین خرید را انجام می دهند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ یکی از بیماری های اقتصاد ایران وجود و حضور دلالان در بازار است، این مشکل باعث شده قیمت تمام شده کالایی که به دست مصرف کننده می رسد بسیار بیشتر از قیمت تولید باشد.

تلاش های زیادی برای حذف دلالان و واسطه ها از بازار و اقتصاد ایران صورت گرفته است، اما این افراد به شیوه های مختلف به کار خود ادامه می دهند.

طرح های درج قیمت محصولات و همچنین ایجاد جشنواره خرید شفاف از جمله مواردی است که وزارت صمت به ویژه در آستانه شب عید در دستور کار خود قرار داده است تا مردم بتوانند با آرامش خرید خوبی داشته باشند. حذف واسطه ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید