در حال مذاکره جدی هستیم/ انتظار داریم پیشنهادات منطقی ایران با دقت بررسی شود

ساعت: 23:50
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790438

وی گفت: ما در مذاکرات وین جدی هستیم و هیئت ایرانی در تلاش برای رفع تحریم ها است. انتظار داریم پیشنهادات منطقی ایران به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) از رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در وزارت امور خارجه استقبال کرد.

در این نشست صمیمانه که با حضور شورای معاونین و جمعی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه نیز برگزار شد، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابتدا به بیان دیدگاه های خود در خصوص این موضوع پرداختند. موضوعات مختلف سیاست خارجی.Foreign Affairs سیزدهم و کارکرد دستگاه دیپلماسی را تشریح می کند.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با تاکید بر جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در اداره امور کشور، بر نگاه مثبت این وزارتخانه به تفکر و استفاده از دیدگاه ها و ظرفیت نمایندگان ملت در سازماندهی و توسعه سیاست خارجی تاکید کرد. امیدواریم اینگونه جلسات ادامه یابد.

* تشریح دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی در 100 روز گذشته

وزیر امور خارجه با تشریح دستاوردهای 100 روزه دولت در حوزه سیاست خارجی از جمله تهیه واکسن لازم برای کشور، برنامه ها و اولویت های سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی از جمله دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد و تاکید کرد: جهشی وجود دارد. در روابط اقتصادی با کشورهای مختلف همسایه و آمارهای اندک از حجم روابط در این دوره کوتاه دولت سیزدهم موید موفقیت برنامه ها و اقدامات است.

به همین دلیل است که حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گزارش پیش از آغاز به کار در جلسه علنی مجلس برای بازنگری در حاکمیت خود گفت: در غرب آسیا به دنبال نهادینه کردن رفتار جامعه جهانی هستیم. مقاومت … روابط با همسایگان استراتژیک است نه استراتژیک. دوستی ما با همه کشورهای منطقه به ویژه با 15 کشور همسایه و اطراف طولانی است.

وزیر امور خارجه در دیدار امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمندانه دولت سیزدهم، ابعاد مختلف سیاست خارجی دولت در راستای توسعه روابط با همسایگان را تبیین کرد. رئیس جمهور در توسعه روابط با همسایگان خود در تاجیکستان و ترکمنستان، شرکت در اجلاس سران شانگهای و اکو و ده ها نشست جانبی و توافقنامه ها و ترتیبات نهایی و امضا شده، پیشرفت های خوبی داشته است.

لازم به ذکر است در اجلاس شانگهای در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، اعضا عضویت دائم ایران در این سازمان را پذیرفتند.

* انتظار داریم پیشنهادات منطقی ایران با دقت مورد بررسی قرار گیرد

امیر عبداللهیان در خصوص مذاکرات در حال انجام در وین نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات جدی است و انتظار دارد پیشنهادهای منطقی که ارائه کرده است مورد توجه دقیق قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تلاش تیم مذاکره کننده دستیابی به هدف ملت ایران در رفع تحریم ها در این روند است.

به گزارش فارس، هفته گذشته دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین برای رفع تحریم ها علیه ملت ایران برگزار شد و هیئت ایرانی دو سند از جمله لغو تحریم ها و طرف های اروپایی هسته ای را به طرف مقابل ارائه کرد. خواستار دمیدن هوای تازه برای رایزنی با پایتخت ها شد و مقرر شد مذاکرات در این هفته ادامه یابد و روز پنجشنبه در وین گفت وگو شود.

علی بلکاری، معاون وزیر امور خارجه که امروز برای دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به مسکو سفر کرده بود، در بیانیه ای اعلام کرد که دو پیشنهاد مفید و سازنده از سوی ایران می تواند مذاکرات را به پیش ببرد. ما با مقامات روسیه رایزنی خواهیم کرد تا بتوانیم روز پنجشنبه در فضایی سازنده و امیدوارکننده به مذاکرات ادامه دهیم.

امیر عبداللهیان همچنین در دیدار امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به ایرانیان خارج از کشور، بر تسهیل تردد ایرانیان به وطن تاکید کرد و اعلام کرد: دومین نشست دبیران گروه های تخصصی کارگری برگزار می شود. شورای عالی ایرانیان خارج از کشور فردا چهارشنبه) به ریاست وی به عنوان نایب رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار می شود و این جلسات زمینه ساز تشکیل جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در خصوص مذاکرات وین، توسعه قفقاز، توسعه روابط با همسایگان، دیپلماسی آب، دیپلماسی عمومی و فرهنگی، تقویت دیپلماسی اقتصادی پس از ترور سردار شهید سلیمانی پرداختند. توجه به نیروی کار و تشریح دقیق تری در خصوص ماموریت های محوله به وزارت امور خارجه ارائه کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه برخی از مدیران وزارت امور خارجه گزارش هایی از حوزه هایی که بر عهده دارند ارائه کردند.

گفتنی است رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس چندی پیش با حضور در وزارت امور خارجه با امیرعبدالیان دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید