رژیم پهلوی اعتقادات مذهبی و ملی خود را فدای اراده بیگانگان، تسلیم شدن در برابر دولت های غربی و خشونت علیه ملت کرد/شاه


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1803766

روایت جنایات رژیم پهلوی در گفتگو با یکی از اعضای خبرگان رهبری؛

علی معلمی با بیان اینکه خاندان پهلوی تمام اعتقادات مذهبی، فرهنگی و ملی مردم ایران را فدای اراده بیگانگان کرده است، گفت: وی گفت: این رژیم در حالی که تحقیر شده و به دست بیگانگان سپرده شده است علیه مردم خود حداکثر خشونت را اعمال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ با ورود به باخمن 1400 کم کم به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نزدیک می شویم که در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب، بازخوانی جنایات و خباثت های رژیم پهلوی یک ضرورت مهم است. .

دوران پهلوی پر از جنایات و توطئه های کوچک علیه ملت ایران و منافع ملی است. کسانی که با کمک مستقیم کشورهای غربی به قدرت رسیدند و برای ادامه سلطنت باید تا آخرین روزها به اربابان خود باج می دادند.

در حالی که در دوره اول پهلوی رضاخان، خالق خفقان، مجبور به عقب نشینی و تبعید به جزیره ای دورافتاده از سوی بریتانیا و شوروی شد، نه تنها از این حس تحقیر و خودباختگی کاسته نشد. در دوره دوم پهلوی . در برابر ایالات متحده قوی تر ادامه دهید.

تسلیم رژیم پهلوی در برابر بیگانگان که همواره مورد انتقاد انقلابیون به ویژه امام خمینی (ره) بوده است، آغاز و پایه گذاری انقلاب اسلامی در ایران است، انقلابی که مانند شعار معروف خود در آن سال ها استقلال، جمهوری و جمهوری را به ارمغان آورد. آزادی را مردم ایران آوردند.

آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان یهود در گفت و گو با بلاح در خصوص جنایات رژیم منحوس پهلوی گفت.

وی افزود: این رژیم با حمایت انگلیس روی کار آمد و همه باورهای دینی، فرهنگی و ملی مردم ایران را فدای خواست بیگانگان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گشایش حجاب اجباری برای انگلیس کثیف و ظلم به مردم به بهانه سازندگی و آبادانی و عمران و آبادانی به حدی که رضایت کارگران را جلب نکند از جمله اقدامات شیطانی و کثیف است. از این رژیم

آیت الله معلمی ادامه داد: اما از سوی دیگر این رژیم برای خود و خاندان خود ثروت اندوزی می کرد، حالا اگر وارد یکی از استان های کشور شوید در کنار آن کاخ ساخته شده است.

وی تاکید کرد: در استان مازندران در همان نقطه ای که اکنون در شهر بابل، دانشگاه علوم پزشکی این شهر است، در گذشته کاخ، کاخ و باغ رضاخان بوده است. محله کلاردشت، محله رامسر; هر نقطه از آب و هوای کشور متعلق به آنها بود و مردم باید از کالاهای خود محروم شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: به هر حال این وابستگی به بیگانگان و بی غیرت حتی ملی باعث شد که در صورت تهاجم بیگانگان بلافاصله و بدون کوچکترین مقاومتی تسلیم اراده دیگران شوند.

آیت الله معلمی گفت: این رژیم در حالی که بیگانگان را تحقیر و تحت سلطه خود درآورده بود، حداکثر خشونت را علیه مردم خود اعمال کرد.

وی افزود: این رژیم هرگز از ناموس، ملیت و مردم خود دفاع نکرده است و فرار خفت‌بار شاه از کشور گواه این گفته است؛ زیرا به خواست بیگانگان آمدند و به خواست بیگانگان رفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: هرکس به خواست بیگانگان اعتماد و متکی باشد در همان ذلت و بدبختی قرار خواهد گرفت. اما زندگی در سایه دین خدا، توکل بر پروردگار مهربان و توکل بر امت می تواند انسان را عزیز و بزرگوار کند; همان گونه که امام راحل در دوران حیات مبارکشان چنین کردند.

آیت الله معلمی خاطرنشان کرد: همانطور که دیدیم ورود امام راحل با استقبال عجیب و بی نظیری همراه بود و تشییع جنازه آنقدر گسترده و باشکوه بود که چشم جهانیان را کور کرد.

گفتنی است رضاشاه که با حمایت انگلیسی ها بر تخت سلطنت نشست، از همان روزهای اول کاپیتولاسیون عهد بست که طبق روش و دستور لندن عمل کند و همه مدافعان و یارانش در سلطنت نیز آسیب دیدند. از همان کاپیتولاسیون؛ همین وضعیت در دوران سلطنت پسرش محمدرضا نیز ادامه داشت، با این تفاوت که آمریکا در این صحنه ها جایگزین انگلیس شده است.

با مروری بر سیاست های فرهنگی رضاشاه و پسرش در زمینه هایی چون مدرنیسم، باستان گرایی، اسلام ستیزی و اسلام ستیزی، وابستگی به مطبوعات، کنترل و سانسور شدید رسانه های صوتی و تصویری و جدایی از مردم می توان مشاهده کرد. استعمار و استبداد همچنان بر سیاست‌ها و رفتارهای فرهنگی زمانه حاکم است. این همان پهلوی گسترده بود که چیزی جز تضعیف اقتدار این حکومت و بروز بحران‌ها و ناآرامی‌های فرهنگی و اجتماعی در پی نداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید