رژیم پهلوی برای زنان نگاه جنسیتی داشت/ لزوم ارائه الگوی جدید از زنان مسلمان با جهاد

ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1803846

حیدرپور میزان توجه به زن به عنوان عنصری فعال و اساسی در جامعه به جای توجه به بعد جسمانی و جنسیتی زنان را اساسی ترین تفاوت دیدگاه صاحبان قدرت قبل و بعد از انقلاب دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم حیدرپور کارشناس و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار هاورستان بیانیه: تضمین وضعیت صحیح و واقعی در حوزه زنان برای نسلی که نه انقلاب و نه دوران دفاع مقدس را به خود دیده است بسیار حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: اقوام مادر شده هیچ کدام از دورانی را که مادران و زنان انقلاب فهمیدند درک نکردند بنابراین رسانه ها وظیفه سنگینی دارند که وارد شوند.

این فعال فرهنگی افزود: اگر بخواهیم بر اساس آمارهای بین المللی به وضعیت زنان بعد از انقلاب نگاه کنیم، می بینیم که در بسیاری از شاخص ها از جمله ورزش، تحصیل، مشارکت، اقتصاد و کارآفرینی افزایش یافته است. این ارقام در مقایسه با حکومت پهلوی چندین برابر افزایش یافته است. برخی از شاخص ها وجود نداشتند و بعداً ایجاد شدند. در حوزه ورزش، سوادآموزی و آموزش این شاخص ها چند برابر شده و اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ارائه پیشرفت های نظام در حوزه زنان نیازمند کار رسانه ای قوی است

حیدرپور با بیان اینکه پیشرفت انقلاب و نظام نیازمند کار رسانه ای قوی است، گفت: علیرغم همه پیشرفت هایی که در حوزه زنان داشته ایم، رسانه های غربی مجموعه ای از پژواک های نارضایتی و ضد اسلامی و انقلابی را شنیده اند. فکر می کند که ضرورت جهاد تبیینی در عرصه زنان و انقلاب اسلامی را روشن می کند.

ارائه مدل جدید مار برای جامعه امروزی ضروری است

وی یادآور شد: در این راستا باید الگوی جدیدی ارائه شود چرا که مدل های فعلی و قدیمی مادری در حال حاضر اصلا کارآمد نیستند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه باید برای ارائه الگوی جدیدی از مادری و زن مسلمان تلاش کنیم، گفت: اتفاقاً چارچوب و اصول کلی الگوهای مادری در فرمایشات امام خامنه ای و امام خمینی (ره) به طور کامل بیان شده است. آنها باید اجرا و اجرا شوند. «زنان در جامعه هستند.

حیدرپور ادامه داد: ما الگوی یک زن مسلمان انقلابی را در عرصه و دوره تاریخی از جمله زمان مریم و آسیا داشتیم. بسیاری از مصادیق و الگوهای امروزی از انقلاب اسلامی گرفته نشده است، اما این سومین الگو است و ریشه در تاریخ بشریت دارد و باید این الگو احیا شود.»

وی گفت: اگرچه در اوایل انقلاب این الگوها احیا شد و شاهد حضور فعال زنان در عرصه های مختلف بودیم، اما اکنون که در وضعیت باثباتی قرار داریم، باید برای فمینیست مدرن الگویی مناسب و رقابتی پیدا کنیم. . مدل و سایر الگوها برای زنان. «جامعه ای تعریف شده داشته باشید.

پهلوی نگاه جنسیتی به زنان داشت/ شکل گیری حضور زنان به عنوان عنصری فعال و اساسی در جامعه پس از انقلاب

این فعال فرهنگی تصریح کرد: میزان توجه به زن به عنوان عنصری فعال و اساسی در جامعه و خانواده و توجه به ابعاد انسانی و ارزشی به جای توجه به ابعاد جسمی و جنسیتی زنان از عمده ترین تفاوت دیدگاه های آنان است. قبل و بعد از انقلاب

حیدرپور خاطرنشان کرد: شاید برخی بگویند زنان قبل از انقلاب آزادتر بودند. این نگاه حاکم بر جامعه است که در حوزه زنان تأثیرگذار و تأثیرگذار است. بیانات امام خامنه ای در مورد زنان مسلمان انقلابی و الگوی سوم برای زنان نیاز به تبیین دارد.

وی گفت: بحث زنان در انقلاب اسلامی به شدت متاثر از تبلیغات و اختلافاتی است که در حوزه زنان صورت گرفته است. این نگاه سطحی است نه عمیق و اساسی و به احساسات در مورد موضوع می پردازد. از زنان.”

زنان در انتخابات توسط دولت نامزد می شوند

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: خیلی وقت ها در آستانه انتخابات است که کارمندان دولت وقتی می خواهند رای بدهند از زنان به عنوان برگه رای استفاده می کنند و بعد از همه وعده های خود کم می کنند و برخی وعده ها را حذف می کنند.

لزوم ارائه الگوی جدیدی از زنان مسلمان

وی افزود: امیدواریم جهاد تبیین در حوزه بانوان جدی گرفته شود و نمونه و الگوی جدیدی از مادری یک مسلمان انقلابی در دستاوردهای گام دوم داشته باشیم.

انتهای پیام/5

دیدگاهتان را بنویسید