زمانی که استقلال به خاطر بایرلورکوزن به مشکل خورد

زمانی که استقلال به خاطر بایرلورکوزن به مشکل خورد

انتقال سردار آزمون به بایرلورکوزن یادآور سال های زیادی بود که مدیرعامل وقت استقلال با مدیر وقت این باشگاه آلمانی رابطه داشت. علی فتول زاده بازیکنانی چون موسوی، پاشازاده، یزدانی، دین محمدی و منصوریان را با موفقیت به باشگاه های آلمانی و عمدتاً تیم معروف بایرلورکوزن منتقل کرده است.

فتح زاده سال گذشته در مصاحبه با راینر کالموند مدیرعامل بایرلورکوزن و انتقال بازیکنان ایرانی به آلمان توضیح داد: در لیگ قهرمانان، بوندسلیگا و جام حذفی. بازیکن بزرگی مثل کریم باقری که اسطوره بود برای آرمینیا بیله فلد در لیگ دسته اول آلمان بازی کرد. اما بازیکنان ما رفتند تا برای چنین تیم بزرگی بازی کنند. متأسفانه ما حرفه ای نبودیم. مبلغ انتقال از لورکوزن به تیمی دیگر بالغ بر 12 میلیون یورو بود اما نتوانستیم از این مکان استفاده کنیم. بعد ما ناامید شدیم. این اولین بار است که این را می گویم. من خودم دلسرد شدم. من 4 بازیکن را انتقال دادم.

وی همچنین دلیل این دلسردی ها را بیان کرد. «به صراحت می توانم بگویم که وزارت اطلاعات آمد و از من اطلاعات گرفت. او قراردادها را بررسی کرد و از آنها پرسید چقدر این بازیکن را خریدی و چقدر به باشگاه دادی. او همه چیز را بررسی کرد. او متوجه شد که همه پول آمده است. بعد یک عده آمدند و گفتند پول کجا رفته، آدم دلسرد می شود که چرا این کار را بکنم، در حالی که اگر قانون داشتیم بچه نمی آمد و به ما نمی گفت پول را چه کردیم. چه اهمیتی دارد که ما چه کرده ایم؟ ما وزارت اطلاعات داریم، حسابرسی داریم و … اگر اختلافی باشد اعلام می کنند. چرا نمی گذاری کارمان را بکنیم؟ دیگه کسی نباید شک کنه اگر این چیزها را جمع کرده بودیم، به شما قول می دادم که حداقل 100 نفر فقط به اروپا منتقل شوند. اینها نقاط کوری است که مدیریت را نگران می کند. به غیر از یکی دو مدیر که خود دزد بودند، سایر مدیران هر دو باشگاه نیز مشکلات مشابهی داشتند.»

دیدگاهتان را بنویسید