سرقت روزانه 160 گوشی تلفن همراه در تهران / پایتخت کشور، بهشت ​​موبایل

سرقت روزانه 160 گوشی تلفن همراه در تهران / پایتخت کشور، بهشت ​​موبایل

روز جدید : پایتخت ناامن است و به مأمن سارقان موبایل تبدیل شده است که به راحتی روزانه حدود 160 گوشی موبایل سرقت می کنند و نیمی از گوشی های مسروقه هرگز پیدا نمی شود.

آمار سرقت تلفن همراه در تهران

قیمت آن سر به فلک کشید و تکنولوژی آن مردم را به آن وابسته کرد. اگر ساعتی در دسترس نباشد، گویی بزرگترین ثروت زندگی را از دست داده ایم و چیزی در زندگی داریم که از دست داده ایم و به دنبال آن هستیم. قیمت آن در ماه های اخیر به قدری افزایش یافته است که دزدها پلک می زنند و آنها را وسوسه می کنند که دست به هر کاری بزنند تا دزدی کنند، حتی اسلحه بگیرند و زخمی کنند یا بکشند.

این روزها با افزایش مشکلات اقتصادی که حتی به گفته پلیس، جرایم در دوره ابتدایی افزایش زیادی یافته است، دغدغه شهروندان و پلیس سرقت گوشی تلفن همراه از زورگیران و گوشی های تلفن همراه در سطح شهر است. مشکلی که مردم را از خود دور کرد و باعث شد مردم احساس امنیت کمتری نسبت به قبل کنند و موبایل ها با سرقت موبایل و حتی آمدن به شهر از شهرهای اطراف فقط برای دزدی به شهر تهران تبدیل شدند و بعد از چندین سرقت به شهر بازگردند. .

نیمی از تلفن های همراه شناسایی نمی شوند

سرقت تلفن همراه در سال جاری نیز رو به افزایش است اما مهمتر از آن اینکه به گفته رئیس پلیس تهران نیمی از گوشی های مسروقه هیچ گاه کشف نمی شود و سارقان گوشی تلفن همراه را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و یا به خارج از کشور منتقل می کنند. این امر باعث شده است که سارقان بیشتر و بیشتر به تلفن های همراه گران قیمت روی بیاورند تا از هر دزدی درآمد خوبی کسب کنند.

انتقال آیفون به افغانستان

چند سالی است که سارقان حتی یک سرقت هم نکرده اند و به دلیل گران شدن آیفون و سفارش سارقان به دنبال سرقت گوشی موبایل آیفون هستند. باج گیران و سارقان هر آیفون را به قیمت یک تا سه میلیون جلد می فروشند. قاطرها همچنین از طریق دلالان مرزی تلفن می فروشند و آیفون های دزدیده شده را هر کدام در صدها بسته به افغانستان حمل می کنند.

بر اساس اعلام پلیس راهور، در 9 ماهه امسال 23 هزار و 313 گوشی تلفن همراه مسروقه در شهرستان‌های کپان و زورگیر تهران کشف شد که با توجه به عدم کشف نیمی از گوشی‌های مسروقه توسط فرمانده انتظامی تهران، در سال جاری به طور میانگین روزانه بیش از 160 گوشی موبایل توسط سارقان به سرقت می رود.

در صورتی که آمارها در طول سال تغییر محسوسی نداشته باشد، امسال حدود 58 هزار و 500 گوشی تنها در تهران از سارقان به سرقت می رود، رقم بسیار بزرگی که موجب نگرانی شهروندان شده است.

4665 سارق تلفن همراه در تهران دستگیر شدند

دزدها همیشه از دست پلیس دور نمی شوند و گاهی پلیس موفق به دستگیری این سارقان می شود. در 9 ماهه امسال روزانه حدود 17 نفر به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه توسط پلیس تهران دستگیر می شوند که تعداد بسیار زیادی از آنها هنوز اظهار نظری نکرده و نگفته اند که چرا باید بیش از 4.5 هزار گوشی تلفن همراه باشد. تنها در 9 مورد بازداشت در تهران بازداشت شوند.

دو طرح ویژه کار با تلفن همراه; دزدی کم شده؟

فرمانده نیروی انتظامی در آبان ماه امسال از اجرای طرح ویژه برخورد با تلفن همراه برای کاهش این جرایم در کشور خبر داد، طرحی که ۳ ماه از اجرای آن می گذرد، اما مردم شاهد کاهش تلفن همراه نبوده اند. گوشی ها

در همین حال فرمانده انتظامی تهران نیز از راه اندازی قرارگاه مرکزی ضد متحرک قاپی در تهران خبر داد و گفت: این پایگاه در یک ماه گذشته عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی داشته است.

به گزارش جامعه 24، تهران امروز با آمارهای موجود به بهشت ​​موبایل تبدیل شده است و هرکس برای سرقت موبایل به تهران بیاید، دست خالی برنمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید