عربستان موشک کافی برای مبارزه با انصارالله ندارد

ساعت: 04:47
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790447

مقامات آمریکایی فاش کردند که عربستان سعودی موشک کافی برای مقابله با حملات انصارالله ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از المسیره نوشت که عربستان سعودی از متحدان خود در خلیج فارس، اروپا و آمریکا موشک های پاتریوت بیشتری درخواست کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی و سعودی نوشت که مهمات عربستان برای دفع حملات هفتگی پهپاد و موشک های بالستیک در حال تمام شدن است و این کشور باید فورا آنها را تحویل دهد.

مقامات همچنین گفتند که زرادخانه موشک های رهگیر سعودی به طور جدی در حال کاهش است و به نظر می رسد مقامات آمریکایی در آستانه توافق رسمی با عربستان سعودی برای درخواست موشک های بیشتر هستند.

علیرغم نگرانی ها در مورد وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی و سایر مسائل، مقامات آمریکایی می گویند که مدیون این پادشاهی نفت خیز هستند که از خود دفاع کنند زیرا ایالات متحده با قیمت های بالای نفت مواجه است و می خواهد حملاتی مانند حمله را تکرار کند، نه آرامکو.

بر اساس این گزارش، وضعیت کنونی مقامات ریاض را نگران می کند که بدون ذخیره کافی موشک های رهگیر پاتریوت، حملات مداوم می تواند منجر به تلفات یا آسیب به زیرساخت های مهم نفتی این کشور شود.

این وضعیت با افزایش حملات نیروهای مسلح یمن همراه است که به طور مداوم در اعماق عربستان در حال وقوع است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه از بزرگترین حمله عربستان سعودی (موسوم به عملیات 7 دسامبر) علیه اهداف حیاتی و نظامی در ریاض، جده، طائف، نجران و عسیر خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید