علی کفاشیان برای استقلال و پرسپولیس چاره اندیشی کرد

علی کفاشیان برای استقلال و پرسپولیس چاره اندیشی کرد

علی کفاشیان با اشاره به شرایط فعلی فوتبال ایران گفت: شرایط خوبی است. ما در حال خروج از رکود اقتصادی هستیم. تیم ملی که دغدغه اصلی فدراسیون است شرایط خوبی دارد. اکنون باید آماده سازی خوبی انجام شود. باید اول آسیا و بهترین باشیم و در مسابقات جهانی نتیجه بگیریم. ما این پتانسیل را داریم.

وی با اشاره به بند اول اساسنامه فدراسیون فوتبال (سازمان عمومی غیردولتی) و اختلاف آن فدراسیون و مجلس برای اصلاح این ماده (سازمان غیردولتی) خاطرنشان کرد: این ماده 16 سال پیش باید اصلاح می شد که من بودم. در فدراسیون این را بارها در مجلس مطرح کرده ایم اما هیچ اقدامی نشده است. مجلس باید این تعامل را انجام دهد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نماینده مردم نماینده مردم است و این تغییر اساسنامه به نفع است. این می تواند مشکلات ما را هم در سطح جهانی حل کند و هم دولت دیگر نیازی به مسئولیت فوتبال در داخل ندارد. مجمع فدراسیون یک دولت فوتبالی است و می تواند خودش را اداره کند.

کفاشیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی هورام در جمع خبرنگاران درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: اگر بخواهیم مثل گذشته رفتار کنیم باز هم ما را حذف می کنند. یکسری مسائل مانند اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز باید در دولت و مجلس رسیدگی شود و قوانین باید تغییر کند.

وی ادامه داد: دولت باید برای حرفه ای شدن باشگاه ها قوانینی مانند حق پخش، حق مالکیت و… را اتخاذ کند. سوار هورام بیش از 15 سال است که در والیبال حضور دارد و آثاری از خود به جای گذاشته و سخت کار می کند. اگر مدیری یک سال بیاید و عوض شود نفر بعدی باید برود تا بیاید ببیند چه خبر است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در نهایت گفت: اگر قدمی در فوتبال برداشتم به خاطر این بود که هشت سال رئیس بودم. ثبات مدیریتی باید در باشگاه ها باشد و این به نفع فوتبال ما است.

دیدگاهتان را بنویسید