فروش نفت به کشور می رود/دولت نسبت به رفع تحریم ها حساس است اما مذاکره دغدغه اصلی نیست

ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790435

سخنگوی دولت گفت که دولت به طور شبانه روزی تلاش می کند تا تاخیرها را جبران کند. «دولت نسبت به رفع تحریم ها حساس است اما این در اولویت نیست. دادن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امشب (سه شنبه) در تیتر شبکه خبر گفت: دولت به صورت 24 ساعته دایر است و جلسات دولت از اوایل ساعت 6 صبح تا 6:30 صبح است و این حجم کار برای جبران عقب ماندگی است. .

وی افزود: نقطه ضعف را می توان گفت عدم هماهنگی تیم دولتی است که به تدریج بین ارکان دولت ایجاد می شود چرا که همچنان از کادرهای دولتی قبلی در دولت حضور دارند. در دولت سیزدهم نیز کمبود اطلاعات وجود دارد که باید تقویت شود.

سخنگوی دولت گفت: ابتدای دولت سیزدهم مشکل اصلی تاج و تخت بود و همه کارمندان به دنبال واکسن بودند.

بهادری جهرمی افزود: رئیس جمهور شخصا و دولت بر واردات واکسن نظارت داشتند و شخصا با روسای جمهور دنیا تماس داشتند و واکسن تاج را برای کشور خریداری کردند.

** نفت هم می فروشیم و پولش وارد کشور می شود

سخنگوی دولت گفت که آقای رئیسی از زمان واردات این واکسن نیز به دنبال تولید داخلی بوده است. کشور را وارد کنید.

** مذاکره دغدغه اصلی دولت نیست

بهادری جهرمی گفت: دولت نسبت به رفع تحریم ها حساس است اما این در اولویت نیست، یعنی دغدغه اصلی دولت مذاکره نیست، بلکه در مقابل اقداماتی برای کاهش فشار تحریم ها انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم برای تامین کالاهای اساسی چه اقداماتی انجام داده است، گفت: ذخایر کالاهای اساسی پس از تحویل دولت سیزدهم یک سوم است و پیش بینی می شود در ماه های آینده مردم با مشکل مواجه شوند و کشور دچار مشکل شود. در بحران: «نان، اما دولت در تأمین کالاهای اساسی همان کاری را که در دریافت واکسن انجام داد، انجام داد.

** تورم با سیاست های دولت کنترل شد

سخنگوی دولت با اشاره به گرانی اجناس و سفره مردم گفت: دولت از قبل به ارث رسیده که اوضاع خوب نیست و کشور را در زمانی که تورم به شدت افزایش یافت اما با اقدامات ستاد اقتصادی دولت تسلط یافت. پول و … توانستند تورم فزاینده را کنترل کنند.

بهادری جهرمی گفت: مشکلات کلان اقتصادی کشور یک شبه یا یک شبه حل نمی شود و انجام عملیات لازم برای بازگرداندن ثبات قیمت در بازار زمان بر است و باید تا شش ماه یا یک سال آینده نتیجه آن را دید.

وی افزود: رویکرد آقای رئیسی این است که تصمیمات فردی را در نظر نگیرند، بلکه از تصمیمات جمعی نخبگان استفاده کنند، بنابراین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با هماهنگی با آقای رضایی و توسط شخص رئیس جمهور هماهنگ است. “

** صبح های جمعه باید برای مردم شیرین باشد نه تلخ

سخنگوی دولت گفت: شورای حمایت از تولیدکنندگان در بحث قیمت خودرو دخیل است و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این باره نظر دارد. آقای رئیسی همچنین تاکید کرد که مردم تعجب نکنند بلکه شیرین شوند. صبح جمعه و نه تلخ.» به همین دلیل است که دولت در تصمیم گیری ها مشارکت مردم را مد نظر قرار می دهد.

** تلاش دولت برای تکمیل پروژه های ناتمام

وی در پاسخ به این سوال که آیا سفر استانی یک دولت پوپولیستی است، گفت: رئیس جمهور به حضور در میان مردم اعتقاد دارد و به وزرا توصیه می کند که در میان مردم باشند. ضمن اینکه این سفرها آنی نیست و استان ها از قبل بررسی می شوند. «و مشکلات بعد از سفر به این استان ها گزارش می شود و جالب است که دولت پروژه جدیدی را افتتاح نمی کند، بلکه پروژه های قبلی را تکمیل می کند. که باید همان پروژه های قبلی باشد که برای دولت تکمیل شده است.

بهادری جهرمی درباره روز دانشجو گفت: رئیس جمهور امروز در دانشگاه حضور یافت و حرف همه دانشجویان با هر سلیقه اعم از اصلاح طلب و اصولگرا را پذیرفت. صدر به حرف همه گوش داد و حتی به من تاکید کرد که همه وزرا در دانشگاه ها حضور داشته باشند و پاسخگوی دانشجویان باشند.

** دولت مردم را با اتوبوس عوض نمی کند

وی با اشاره به تغییر بدنه دولت گفت: در این دولت اتوبوس جایگزین مردم نمی شود که در دوره های گذشته شاهد آن بودیم اما در این دولت گزینش وجود دارد و همه مستحق ماندن در دفتر هستند. حتی نیازی به تعویض هم ندارد تا دولت قصد تعویض اتوبوس در بدنه خود را نداشته باشد. علاوه بر این، هیچ ارگانی نمی تواند فرار کند زیرا خود رئیس جمهور تا رسیدن به آن موضوع را پیگیری می کند.

بهادری جهرمی گفت: دولت از ابتدای انتخابات ریاست جمهوری سند و نقشه راه جامعی برای کشور تهیه کرده و در اختیار همه ارگان ها و نهادها قرار داده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد اما این سه ماه نیز بر همین اساس است. سند. پیشرفته

سخنگوی دولت در پایان گفت: با جهت‌گیری درست دولت و تلاش شبانه‌روزی خدمتگزاران، امیدوارم به آینده کشور این موضوع همدلی و همراهی ملت را می‌طلبد. همدلی و همکاری بین دولت و ملت است.» را می توان در واکسیناسیون عمومی مشاهده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید