ما در آستانه یک توافق احتمالی هستیم

ساعت: 02:15
تاریخ انتشار: 1400/11/08
کد خبر: 1803901

هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه گفت این کشور در حال بررسی بازگشت به تعهدات خود در قبال ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، برت مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای خاورمیانه گفت: واشنگتن در حال بررسی بازگشت به یک توافق پیچیده درباره تعهدات ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. مذاکرات هر لحظه ممکن است با شکست مواجه شود».

مک گورک به بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی گفت: «ما اکنون در جایی مذاکره می‌کنیم که در پایان تابستان گذشته بودیم، به این معنی که شانس توافق وجود دارد و همچنین احتمال زیادی وجود دارد که توافقی حاصل نشود». بنابراین ما برای هر دو سناریو آماده هستیم. ما در آستانه یک توافق احتمالی هستیم، اما باز هم شانسی برای آن نمی بینم. به احتمال زیاد این مذاکرات خیلی زود با شکست مواجه خواهد شد و سپس به مرحله دیگری خواهیم رفت و شما برای آن آماده هستید.

مک گورک گفت: با این حال، با توجه به پیشرفت برنامه هسته ای ایران، وضعیت در آستانه یک بحران هسته ای است و اکنون به نقطه ای رسیده است که ایران مواد شکافت پذیر کافی برای یافتن مواد برای برنامه تسلیحاتی ناشناس را دارد. بیایید از این واقعیت استفاده کنیم که این یک وضعیت بسیار جدی است.

هشتمین دور مذاکرات تحریم ها از هفتم دی ماه با نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مو، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکتیک ها و تعیین ضرب الاجل های ساختگی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات می تواند منجر به تنش روانی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید