مسیر توسعه در گام دوم انقلاب در گروه مدیران شهید و جهادگر

ساعت: 22:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801719

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و دهه پنجم برای رسیدن به توسعه نیازمند شهدا هستیم؛ وی گفت: شعار ما ایجاد امید و عزت در شهر، حکمرانی موثر، بخش خصوصی همراه و جامعه است که در سایه قانون مداری امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ محمدعلی نوبت امشب در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید ساری با حضور آیت اللهی نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، کریمی بخشدار مرکز دادگستری، اعضای شورای استانی و مسئولان شهر و استانی که در این مراسم حضور داشتند، گفتند: اصول ما در حکومت داری مبتنی بر اصول سیاسی و فلسفه اسلامی و فقه شیعه است و در این راستا خداپرستی، خدامحوری، عدالت، مساوات، عدالت، دموکراسی و ولایتمداری شرط اصلی و این مشروعیتی است که دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین از آنجایی که استاندار مازندران برای ما نقشه راه طراحی کرده است، الگو و روش ما، مرکز استان توسعه محور است و روش ما چارچوب نظری و برنامه ای است که استاندار برای استانداران ترسیم کرده است.

استاندار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این نقشه راه 9 کلمه کلیدی را تعریف کرده ایم که عبارتند از: معنویت، عقلانیت و عدالت به عنوان پارادایم و الگوی خود و سه اصل رضایت، رفاه و معنا که معنای خود را می گیرد. از قرآن ، صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد(ع)، منویات رهبری و وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل و مبانی گام دوم انقلاب که به ما سرچشمه و آسایش می دهد.

نوباخت ادامه داد: معنا به ما آرامش می دهد، به ما قدرت می دهد که روی زمین باشیم. اما نحوه کسب رضایت می توان بر اساس قانون گرایی ایجاد رضایت کرد.

وی گفت: قانون اساسی مبتنی بر توسعه ششم است که اکنون در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه، سند چشم انداز، نظام بودجه ریزی هستیم و قانون گرایی برای ما رضایت ایجاد می کند. قانون ارتباط پارادایم، واعظ و رهبر را مشخص می کند و دیگر مداخله نادیده گرفته نمی شود و اینجاست که مردم احساس رضایت می کنند.

استاندار مرکز مازندران تاکید کرد: وقتی قانون پناهگاه و سرپناه می شود جایی است که مردم در آن احساس رضایت و آرامش می کنند. همان کلمه قانونی که می تواند آرامش، آسایش، زندگی مسالمت آمیز، بردباری، رفاه و توسعه را به ارمغان بیاورد.

نوبت گفت: اما چگونه رفاه ایجاد می شود که معنا و رضایت فراهم شود، اینجا بحث رفاه مطرح می شود; رفاه با حرکت متعادل می شود. موضوع نهضت، مبدأ و هدف نهضت و عمل نهضت همان نکاتی است که جنابعالی به عنوان یک مانیفست (اصول، ایده و اهداف) و برنامه به ما توصیه کردید.

وی اعلام کرد: در گام دوم انقلاب و دهه پنجم برای رسیدن به توسعه نیازمند مدیران شهید هستیم و از این رو سعی می کنیم از این 9 کلمه کلیدی بر اساس برنامه و روش در نظر گرفته شده توسط کارمندان ارشد کشوری در استان استفاده کنیم. اساس همدلی، همگرایی و افزایش، شادی، مقبولیت و شنیدن به سمت شهر خلاق، شهر معنوی، شهر امید حرکت می کند.

استاندار مازندران گفت: هدف مورد تاکید رئیس جمهور و استاندار مازندران ایجاد امید است; متأسفانه در سال های اخیر شاهد توهم امید بوده ایم. امروز با تلاش همه گروه ها، گرایش ها و سلیقه ها سعی در ایجاد امید و عزت شهری داریم.

نوباخت گفت: شعار ما ایجاد امید و عزت در شهر، حکمرانی موثر، بخش خصوصی و جامعه است. شهر 3250 متر مربعی ساری برای دستیابی به توزیع مناسب قدرت، ثروت و عدالت به جمعیت 504297 نفری نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید