من کره را ترجیح می دهم اما ایران بهترین تیم آسیاست / از بازیکنانم انتقاد نمی کنم. نمی توان یک شبه به نتیجه رسید

ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1803889

وقتی مقابل ایران بازی می‌کنید، به یک فرصت نیاز دارید

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: ایران شایسته صعود به جام جهانی بود و بهترین تیم آسیاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژلیکو پتروویچ در نشست خبری پس از شکست یک بر صفر ایران مقابل تیم ملی ایران گفت: اول از همه به ایرانی ها برای صعود به جام جهانی تبریک می گویم. تیم ایران شایسته صعود بود. ایران بهترین تیم آسیاست هرچند من کره را ترجیح می دهم.

وی افزود: در این دیدار نسبت به اولین دیداری که مقابل ایران در امارات انجام دادیم بهتر بودیم، به بازیکنانم افتخار می کنم. با اینکه 8 بازیکن را از دست دادیم و مشکلات زیادی داشتیم اما باز هم خوب بازی کردند. ما در ابتدا سه چهار بازیکن را از دست دادیم. فکر می کردیم مشکلات تمام می شود و اوضاع بهتر می شود. اما شب قبل از مسابقه تعدادی دیگر از بازیکنان خود را از دست دادیم. بازیکنان عراقی برای کشور و ملت خود جنگیدند. مقابل تیم قدرتمندی بازی کردیم که چند بازیکن در اروپا دارد. برای ایران در قطر آرزوی موفقیت دارم. بازی با تیم های قدرتمندی مثل ایران برای ما تجربه خوبی است.

سرمربی عراقی گفت: وقتی مقابل تیم هایی مانند ایران بازی می کنید، نیاز به فرصت دارید. ما بدشانس بودیم. شاید مستحق برد نبودیم اما موقعیت هایی برای گلزنی داشتیم اما متاسفانه در ضربات آخر بی دقت بودیم.

پتروویچ گفت: از جام عرب تا به امروز خیلی تغییر کرده ام. من بازیکنان جوانی را اضافه کرده ام که آینده فوتبال عراق هستند. آنها می توانند میراث خوبی برای مربیان و نسل بعدی تیم ملی عراق باشند. من به عضویت در این گروه افتخار می کنم زیرا می دانم که اگر روزی عراق را ترک کنم، میراث خوبی برای آینده به جا خواهم گذاشت، این بازیکنان با استعداد هستند.

وی افزود: من مربی نیستم که در کنفرانس از بازیکنانم انتقاد کنم. ما با هم هستیم. قراره با هم بازی کنیم می دانم که بازیکنان باید مورد احترام قرار گیرند تا به آنها احترام بگذارند. درست است که امروز نتیجه خوبی نگرفتیم اما بازیکنان جوان را اضافه کردیم. نمی توان یک شبه به نتیجه رسید.

پتروویچ گفت: «ما استعدادهای زیادی در عراق داریم که باید کشف شوند. باید بتوانیم با برنامه ریزی استعدادها را پرورش دهیم. عدنان می تواند روی کار تیم ملی عراق کار کند، اما می دانم که من نیز بخشی از این پروژه هستم و باید کار اصلی را برای فوتبال عراق انجام دهیم. فقط گفتن اینکه باید پیروز شویم کافی نیست.

سرمربی عراقی با اشاره به دعوت از بازیکن منچستریونایتد گفت: مثلا زیدان را که مثل الماس است از منچستر به تیم ملی اضافه کردم. او پتانسیل بازی در بریتانیا را دارد و ما استعدادهای زیادی در عراق داریم. من در لیگ های اروپایی کار کرده ام. یاد گرفتم بازیکنان خوبی تربیت کنم تا در آینده به ستاره های بزرگ تبدیل شوم و به افتخارات بزرگی مانند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کنم. به همین دلیل است که من علاقه مند به کار با نسل فوتبال عراق هستم.

اگر فدراسیون یا شخص دیگری مرا دوست نداشته باشد، مشکلی برای رفتن ندارم، اما برای رئیس فدراسیون، همکارانم و همه کسانی که در آن دوره از من حمایت کردند، احترام زیادی قائل هستم، اما این را می دانم. او گفت. در پروژه ای که شروع کردیم 90 درصد بازیکنان را عوض کردیم. زمان زیادی طول می کشد تا کار انجام شود. شاید اگر مربی جدیدی بخواهد اضافه شود همین مشکلات را داشته باشد. این چیزی نیست که خیلی سریع واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید