میادین پتروشیمی و نفت کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند

ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801713

کیوان کاشفی گفت: میادین پتروشیمی و نفت در استان کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند و اگر بخش کشاورزی ما تقویت شود بی شک به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در نشست فعالان صنفی و بازار با استاندار که در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: معمولا در بخش خصوصی تا حدودی ضعیف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: طبق آمار در 30 سال گذشته این خودانگیختگی 85 درصد بوده که متاسفانه امروز به زیر 50 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: در استان کرمانشاه ویژگی هایی داریم که اگر به خوبی از آنها استفاده شود به مزیت تبدیل می شود و در غیر این صورت باعث آسیب و رشد ناپایدار می شود.

کاشفی گفت: اگر فضای کسب و کار برای بسیاری از صنایع ما مناسب باشد، ظرفیت گسترش و توسعه را خواهند داشت.

وی افزود: میادین پتروشیمی و نفت در استان کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند و اگر بخش کشاورزی ما تقویت شود بی شک به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

کاشفی بیان کرد: دو منطقه آزاد و ویژه در استان داریم که باید برای توسعه استان از آنها استفاده کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران صادرات استان را 2.5 تا 3 میلیارد دلار دانست و گفت: استان کرمانشاه در تجارت پیشرو بوده و همواره جزء هشت استان برتر در زمینه توسعه صادرات و صادرات بوده است. آمار. “

وی ادامه داد: تجارت نیز ریشه در استان ما دارد و قدمتی بیش از 100 سال از اتاق بازرگانی کرمانشاه دارد که در استان های کم اهمیت دیده می شود.

کاشفی خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیم استان کرمانشاه تشکل ها و فعالان اقتصادی هستند که بیشتر آنها در کنار هم برای توسعه استان تلاش می کنند.

وی افزود: امروز دوره دولت در ایران به پایان رسیده است و هر مدیری که بتواند در بخش خصوصی به درستی کار کند و راه را برای سرمایه گذاران هموار کند قطعا موفق خواهد بود.

کاشفی گفت: با حضور بیش از 30 نفر از اساتید در اتاق بازرگانی کرمانشاه، اتاق اندیشه اقتصادی را تشکیل داده ایم و آمادگی داریم از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و خصوصی برای کمک به بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه استفاده کنیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از روسای اتحادیه های کارگری استان کرمانشاه مطالبات خود را مطرح و خواستار تشکیل جلسه ویژه استاندار برای رفع مشکلات و موانع تولید و توسعه شدند.

fdfc7a66 ffe1 465c aece 1eccddb8f91d خبر خاکستری


استان کرمانشاه در زمینه اصناف جایگاهی در سطح جهانی دارد

به گزارش مرصادنیوز، بچمن امیری مقدم دوشنبه شب در نشست با فعالان صنفی و بازار در استانداری گفت: جلسه بدون نتیجه نخواهیم داشت. بودن.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد، از امروز نباید با این همه فرصت های مناسب درباره چنین استان شهیدپروری بد گفت.

وی گفت: امروز استان کرمانشاه در عرصه اصناف جایگاهی در سطح جهانی دارد، بنابراین باید تلاش کنیم با روحیه جهادی در چارچوب قانون زمینه توسعه صادرات را برای تجار، تجار و سرمایه گذاران فراهم کنیم. “

امیری مقدم گفت: بر این اساس لازم است بر فعالیت واحدهای تولیدی نظارت شود و صنعتگران و تولیدکنندگان برای حل مشکلات استان متحد شوند.

وی بخش خصوصی را بازوی توانمند برای تحقق اهداف توسعه استان معرفی کرد و افزود: امروزه توجه به بخش خصوصی به عنوان سرمایه اجتماعی و اقتصادی در کشور ضروری است.

امیری مقدم با بیان اینکه با تمام توان می توانیم در راستای شعار سال گام برداریم، ادامه داد: از این پس نباید مشکلی به نام مانع در استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: من به هیچکس بدهکار نیستم، استانداران را خودم انتخاب می کنم و کسانی را که بخواهند مانع ایجاد کنند بدون اغماض بر می دارم.

وی تصریح کرد: مدیری را انتخاب می کنم که پشت میز نباشد و استان کرمانشاه را به سمت رشد و توسعه سوق دهد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: جایگاه اصناف در انقلاب بی بدیل است و در همه مشکلات به خوبی به مردم خدمت کرده اند.

وی بر ارتباط بیشتر اصناف با بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید نقش خود را در توسعه اقتصادی استان نشان دهد و رشد مضاعف در این حوزه در استان لازم است.

استاندار کرمانشاه گفت: اتاق اصناف نیز باید توجه ویژه ای به تنظیم بازار داشته باشد و سعی کند تا حد امکان شکایت نکند و مشکلات اصناف را حل کند.

وی گفت: باید بخش خصوصی را برای بهبود زیرساخت های تجاری فعال کنیم تا امکان صادرات گسترده به تجار و بازرگانان فراهم شود.

استاندار کرمانشاه همچنین بر حمایت از تولیدات استان تاکید کرد و گفت: از امروز مغازه های سراسر استان نیاز دارند تا محصولات بومی را در سبد مصرفی قرار دهند و برای این منظور باید کیفیت محصولات استان ارتقا یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید