نشست بعدی شورای امنیت برای کره شمالی برگزار می شود

ساعت: 22:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801716

نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به چهارمین آزمایش دفاع موشکی اخیر کره شمالی از برگزاری نشست شورای امنیت در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه از برگزاری نشست دیگری در شورای امنیت درباره کره شمالی خبر داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از چهارمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در ماه جاری اظهاراتی را بیان کرد.

وی در ادامه وعده داد که فشارها بر کره شمالی افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که رسانه های کره شمالی جزئیات آزمایش موشکی در صبح روز دوشنبه در این کشور را منتشر کردند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که دو موشک تاکتیکی هدایت شونده که از غرب جمهوری دموکراتیک خلق کره شلیک شده است به اهدافی در جزیره ای در دریای شرقی اصابت کرده است. آکادمی علوم دفاعی صحت سیستم های تسلیحاتی تولید شده و ایمنی و کارایی آنها را تایید کرد.

گارد ساحلی ژاپن صبح دوشنبه اعلام کرد کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است.

کره شمالی از اوایل سال جاری تاکنون چندین موشک شلیک کرده است.

رسانه ها همچنین روز جمعه گزارش دادند که کره شمالی یک پرتاب آزمایشی توسط هنگ موشکی راه آهن انجام داده است و این خبر یک روز بعد توسط تلویزیون دولتی کره شمالی تایید شد.

پرتاب روز جمعه سومین پرتاب موشکی کره شمالی در دو هفته گذشته بود و پرتاب صبح دوشنبه چهارمین پرتاب موشک بالستیک جدید کره شمالی در کمتر از یک ماه گذشته بود.

ایالات متحده با این استدلال که ممنوعیت موشک های بالستیک دوربرد موشک های مافوق صوت را نیز پوشش می دهد، این آزمایش ها را “تحریک آمیز” و نقض قطعنامه های سازمان ملل دانسته است. آمریکا همچنین به دنبال آزمایش های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره ای را که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می کنند، تحریم کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که تحریم ها به پیونگ یانگ در «تامین غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی» کمک کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه با انتقاد شدید از آنچه “منطق گانگستری” در ایالات متحده خواند، گفت: تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و هدف این موشک هیچ کشور یا نیرویی نیست. کمکی به امنیت کشورهای همسایه نکرده است.

ایالات متحده از کره شمالی خواسته است تا برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک خود را کنار بگذارد، اما پیونگ یانگ می گوید در غیاب توافق صلح دائمی با سئول و واشنگتن، برای تضمین امنیت خود به توانایی موشکی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید