هر کاری که اسرائیل علیه ما انجام دهد به نابودی خود منجر خواهد شد

ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1803833

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل بیشترین دشمنی را با ایران دارند، گفت: اگر صلابت جمهوری اسلامی نبود، حمله نظامی به ما را به تعویق نمی انداختند، اما می بینید. که اسرائیل از حمله می ترسد زیرا هر اقدامی علیه ما انجام می دهد.»، منجر به نابودی خود می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای امروز 5 بهمن ماه در اداره کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اظهار داشت: خدایا ما را در روزگاری که توفیق نفس کشیدن در زیر بارگاهی است عنایت فرماید و ما را زنده کند. بیرق ولی فقیه و زندگی تحت حاکمیت او جانشین خاص بقیه الله (علیه السلام) است. امروز یک نفر بر نظام و ملت و کشور ما که منصوب خداست و تحت عنایت خاص امام زمان (عج) است، تسلط زیادی دارد. مدیریت عالی نظام ما را یک انسان نجیب، عاقل، عاقل و وارسته بر عهده دارد و ما این افتخار را داریم که زیر این پرچم خدمت کنیم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر از این فرصت ها برای بهبود اوضاع و خدمت بیشتر استفاده کنیم، خداوند اجر این دنیا و ماورای آن را به ما می دهد. این قابلیت خدمات بسیار ارزشمند است. به خصوص همه کسانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این استان و این شهر مقدس خدمت می کنند باید بدانند که اینجا مشهد امام رضا (ع) است و باید نمونه استان و شهر باشد. بنابراین وظیفه ما در این استان حساستر است. برخی کسری ها و کاستی ها در این استان زشت تر است و بی عدالتی در اینجا زشت تر است.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما وظیفه داریم عدالت اجتماعی را برقرار کنیم و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. ما باید از فرصت های مختلف برای تحقق عدالت اجتماعی در همه جهات استفاده کنیم. برقراری عدالت اجتماعی یکی از اهداف نظام ماست. امروز در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مقایسه کرد که چقدر به این عدالت اجتماعی نزدیک شده ایم و چقدر بیشتر باید برای آن تلاش کنیم.

محسنی اجایی گفت: امروز به لطف خداوند و همت مردم، خداوند نعمت خاصی برای این ملت و کشور داشته است و سایه رحمت الهی بر سر این کشور دیده می شود. بیش از 40 سال است که دشمنان و شیطان بزرگ و صهیونیست ها انواع فشارها را بر این کشور وارد کرده اند. هر کشور دیگری می تواند این همه فشار را تحمل کند.

وی با اشاره به فشارهایی که دشمنان از اول انقلاب بر ملت و کشور ما وارد می کنند، گفت: از اول انقلاب تاکنون تحت فشار اقتصادی دشمن بوده ایم. از ابتدا تا به امروز همه گروه های حاکم علیه ما فعالیت می کنند. آنها عملیات روانی انجام می دهند و به طرق مختلف سعی در ترویج فساد دارند. امروز دشمنان از فضای مجازی نهایت استفاده را می‌کنند تا بر خلاف ارزش‌های ما عمل کنند. با وجود این همه اقدامات دشمن، امروز در سال 1400 از نظر جهانی، علمی، اجتماعی، امنیتی و بازدارندگی کجا هستیم؟ آیا ما خسته شده ایم؟ آنها ما را به دردسر انداختند اما رسیدن به قله بدون تلاش غیرممکن است. علیرغم همه مشکلات، ایران در برخی مسائل رتبه 3 و 4 جهان را دارد.

محسنیه اجایی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل بیشترین دشمنی را با ما دارند، افزود: اگر صلابت جمهوری اسلامی نبود، حمله نظامی به ما را لحظه ای به تاخیر نمی انداختند، اما می بینید. اینکه اسرائیل می ترسد به ما حمله کند و هر اقدامی علیه ما انجام دهد. «به خودباختگی می انجامد. ایران مثل برخی از کشورها نیست که آمریکا بتواند آنها را فتح کند، جمهوری اسلامی سر کار است که بزرگترین نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی است. قدرت در جهان آنها هیچ اشتباهی نمی توانند بکنند.

وی افزود: امروز باید با توکل به خدا و با انسجام و تلاش بیشتر و با تکیه بر ارزش های الهی حرکت کنیم. پیروزی و شکست ما در رضایت یا نارضایتی خداوند است. امروز دولت ما دولتی مصمم و انقلابی است که برای حل مشکلات دست و پنجه نرم می کند اما شاید نتواند در کوتاه مدت همه مشکلات را حل کند. امروز همه ما وظیفه داریم برای حل مشکلات تلاش کنیم. مسئولان کار می کنند، اما ما به هماهنگی و انسجام بیشتری نیاز داریم.

رئیس قوه قضائیه گفت: شما نماینده ولی فقیه، استاندار، استاندار و سایر مسئولان در استان دارید. ایجاد یک کارگروه مشترک برای اولویت بندی موضوعات سرشماری تا حد امکان و کمک گرفتن از مقامات دولتی برای حل و فصل مسائل باقی مانده. معتقدم بسیاری از مشکلات استان در خود استان قابل حل است. تمام اختیاراتی را که رئیس قاضی استان برای حل مشکلات نیاز دارد به او می دهیم.

محسنی اجایی با تاکید بر اینکه امروزه برخی مفاسد اجتماعی و فرهنگی مضرتر از مفاسد اقتصادی است، گفت: زیرا مفاسد اقتصادی و مفاسد فرهنگی تحت تاثیر یکدیگر قرار دارند. اگر مشکلات فرهنگی و اسلامی کم شود، خصومت و فساد به دنبال خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران بر ما حقوق بیشتری دارند، گفت: باید شعبه ویژه ای برای حل مشکلات خانوادگی خانواده های شهدا ایجاد شود و اختیارات لازم به این شعبه داده شود. . ما همچنین باید به کسانی که توانایی مالی وکیل ندارند کمک و راهنمایی کنیم.

رئیس قوه قضائیه ضمن درخواست از بخشداران برای کمک به دستگاه قضایی گفت: اگر فرصت دارید به دادگستری مراجعه کنید. آمار زندانیان خراسان رضوی در خور این استان نیست. ما می خواهیم وقتی فردی بعد از آزادی به زندان می رود اصلاح شود، اما گاهی به دلیل تعداد زیاد زندانیان نمی توان چنین تعدیلی را انجام داد.

محسنیه اژه ای همجمین با تاکید بر کوتاه شدن قوه قضائیه گفت: در فرآیند جذب، آموزش و استخدام نیروهای واجد شرایط برای فعالیت در دستگاه قضایی باید تحول اساسی ایجاد شود و در حال انجام این تغییرات هستیم.

وی افزود: پرونده هایی که شاکیان زیادی دارند باید از همان ابتدا برای شروع آن برنامه ریزی شود تا کار مولد مردم روی زمین مولد باقی نماند. در شرایط کنونی باید از تولید داخلی و فعالان اقتصادی حمایت کرد و برای رفع موانع اقتصادی تلاش کرد و از سوی دیگر اگر مفسدان بخواهند از شرایط استفاده کنند و فشار بر مردم را افزایش دهند باید به شدت مجازات شوند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید