کسب مهارت حلقه مفقوده دانشگاه های کشور است

علی مرتصایی ادامه داد: کسب مهارت های کاری در نظام آموزشی در بسیاری از کشورها اعمال می شود و به همین دلیل مشکلی برای اشتغال ندارند.

وی افزود: دانشگاه های نسل سوم نیاز به کارآفرینی و مهارت محوری دارند و اکنون تعداد محدودی از مراکز آموزشی به این سمت رفته اند.

وی گفت: مهارت آموزی فقط تربیت نیروی کار ماهر نیست، بلکه خوداشتغالی و کارآفرینی از موضوعات مهم در این حوزه است.

مرتضایی گفت: بسیاری از ایده های آغازین از دل مهارت ها بیرون می آید و در این بین اساتید می توانند در هدایت دانشجویان به این سمت بسیار موثر باشند.

وی ادامه داد: مباحث کاربردی در زمینه کارآفرینی باید در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش داده شود تا ذهن دانش آموزان به سمت مهارت آموزی و اشتغال زایی کشیده شود.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: در کشور دانشجویان فقط به تحصیل فکر می کنند و در دانشگاه تمام توان و توان خود را صرف گذراندن دروس می کنند و بعد از فارغ التحصیلی نگران کار هستند.

مرتضایی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا وقتی دانشجو وارد دانشگاه می شود باید ایده های کارآفرینی داشته باشد و در این فضای علمی ایده های آنها اعمال می شود و ایجاد اشتغال می کند.

وی گفت: چند درصد از دانشجویان کشورمان در پایان هر ترم ایده کارآفرینی دارند؟ این سوالی است که باید مسئولان آموزش و پرورش کشور به آن پاسخ دهند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دانشگاه ها باید به سمتی بروند که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشند و یا گاهی کارآفرین هم باشند.

مرتضایی در خاتمه خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور بی نقص نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید