ابوالفضل جلالی رکود ده ساله استقلال را شکست

ابوالفضل جلالی رکود ده ساله استقلال را شکست

ابوالفضل جلالی رکود ده ساله استقلال را شکست و به همراه معتبی جباری و خسرو حیدری در یک فصل لیگ برتر بیش از 10 پاس گل داد و هنوز سه بازی دیگر برای بهبود آمار دارد، جلالی در دو فصل آخرین بازی تنها در استقلال. یک پاس گل داشت و دوران حضورش در سایپا با 4 پاس گل به پایان رسید اما در این فصل در تمام فصول فوتبالی اش بیشتر از مجموع پاس گل ارسال کرد.

خسرو حیدری در فصل 2017-2018 دو پاس گل در این فصل، 10 پاس گل در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رساند. او 14 پاس گل در لیگ برتر و در مجموع 17 پاس گل در فصل های بعد با احتساب بازی های حذفی انجام داد و لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان رکورددار در این زمینه فرستاد.

مجتبی جباری در دو فصل متوالی در سال های 90-91 و 91-92 به ترتیب موفق به ارسال 10 و 11 پاس گل در لیگ، حذفی و بازی های آسیایی شد و همچنین در یک فصل بیش از 10 پاس گل ارسال کرد.

ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال با 10 پاس گل به تنهایی و بدون حضور در رقابت های آسیایی و تنها یک بازی در مرحله حذفی به این رکورد رسید تا آمار باورنکردنی خود را از خود به جای بگذارد و در صورت انجام 4 پاس گل فرصت خواهد داشت. 4 پاس گل ارسال می کند، یک گل دیگر در کنار خسرو حیدری و مجتبی جباری قرار می گیرد.

در 10 سال گذشته کرار جاسم (9 پاس گل)، کاوه رضایی (8 پاس گل)، مهدی کایدی (8 پاس گل)، مهدی مهدی پور (7 پاس گل) بازیکنانی بودند که در آستانه پاس گل های دو رقمی قرار داشتند اما ناکام ماندند. برای رسیدن به این هدف و بعد از 10 سال جلالی رکورد خاصی را شکست و در کنار بزرگان استقلال قرار گرفت.

مدافع کناری استقلال یکی از مهم ترین بازیکنان استقلال در این فصل بوده و مانند بازیکنانی مانند محمد نوازی، فرزاد مجیدی، خسرو حیدری و … توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و خاطرات شیرینی را برای آبی ها رقم بزند.