اقدام عجیب ریکاردو ساپینتو پس از قهرمانی آپوئل قبرس

اقدام عجیب ریکاردو ساپینتو پس از قهرمانی آپوئل قبرس

تنها 24 ساعت پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر قبرس، ریکاردو ساپینتو به همکاری خود با باشگاه آپوئل پایان داد و در عکس های یادگاری جشن قهرمانی شب گذشته شرکت نکرد.

سرمربی پرتغالی شب گذشته برای عکس یادگاری قهرمانان به محل برگزاری مسابقه در آرچانجلوس نرفت و حتی در جشنی که مدیریت آپوئل در کافه معروف نیکوزیا برای جشن گرفتن این عنوان برگزار کرده بود، شرکت نکرد.

اگرچه پرودروموس پتریدیس، رئیس آپوئل در سخنرانی خود در جمع حاضران از ریکاردو ساپینتو تشکر کرد و گفت که “متاسفانه او نمی تواند اینجا باشد”، اما نشانه های زیادی وجود دارد که شایعات مبنی بر تصمیم مدیریت آپوئل برای تغییر مدیر خود را تایید می کند.

به نوشته رسانه گل قبرس، مدیران آپوئل قدمی رو به جلو برداشته و اقدامات لازم را انجام داده اند تا بتوانند تا پایان هفته نقش سرمربی جدید را مشخص کنند. آنطور که رسانه های گل نوشتند، لیست سه نفره مربیان مورد نظر مدیران آپوئل تهیه شده است که یکی از آنها خوزه دومینگز، دستیار اول ساپینتو است که در این فصل و در دوره 4 ماهه ای که سرمربی پرتغالی هدایت این تیم را برعهده داشت. به دلیل حذف از جایگاه او آپوئل را از کنار زمین هدایت کرد.

پرودروموس پتریدیس، رئیس آپوئل صبح امروز در گفتگو با یکی از رسانه های قبرسی اعلام کرد که سمت سرمربیگری تا پایان هفته مشخص خواهد شد. وی در گفتگو با سوپر اسپورت اف ام به فرصت همکاری با ریکاردو ساپینتو اشاره کرد و فهرست سه نفره برای انتخاب سرمربی جدید این تیم را اعلام کرد.

رئیس آپوئل در پاسخ به احتمال قوی جدایی ساپینتو گفت: این اتفاق غیرعادی نیست. ما قبلاً با کریستینسن (مربی سابق آول) قهرمان شدیم، اما بدون تصمیم قبلی به همکاری خود ادامه ندادیم. آقای ساپینتو یکی از امکانات ماست. ما سه تا چهار مربی در لیست خود داریم و تا پایان هفته مربی جدیدی خواهیم داشت.

گفت: اینطور نیست که اعتمادمان به ساپینتو متزلزل شود. سوالات مختلفی وجود دارد. ما یک مورد شدید (تعلیق 4 ماهه ساپینتو)، با مجازات های مختلف، با اتفاقات دیگری را تجربه کردیم. دلیل اینکه من و ساپینتو تا آخرین روز با هم کار کردیم این بود که آن مرد کار بزرگی در تیم انجام داد و به همین دلیل نام او در لیست کوتاه ما قرار دارد. خیلی چیزها به مربی و بودجه باشگاه بستگی دارد.

به نظر می رسد صحبت های رئیس آپوئل تنها برای حفظ آبروی ساپینتو باشد چرا که جدایی او از این باشگاه را باید قطعی دانست. پیش از این روزنامه پرتغالی رکورد از پیشنهاد سرمربی سابق استقلال از سوی تیم های مکزیکی خبر داده بود.