امکان تداوم تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده

اطلاعیه ها؛

مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار در پیامی اعلام کرد: آن دسته از بنگاه ها و فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده اند و نام آنها در آدرس qr.mojavez.ir موجود نیست نگران نباشید، امکان اخذ آن وجود دارد. به سرعت، غیر حضوری و شناسه منحصر به فرد رایگان همچنان با مراجعه به پورتال مجوز ملی mojavez.ir در هر ساعت از شبانه روز در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری موج


در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

در اجرای آخرین مرحله قانون تسهیل در صدور پروانه کسب، این به معنای تبدیل کلیه مجوزهای کاغذی به شناسه منحصر به فرد با تلاش اتاق‌های اصناف، اصناف و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور، در هفته‌های منتهی به 25 اردیبهشت 1403، مجوزهای کاغذی و الکترونیکی و شناسنامه‌های منحصربفرد برای آنها صادر شد.

زیرا بر اساس تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور پروانه، آن دسته از فعالان اقتصادی که دارای شناسه یکتا نیستند در آینده بدون مجوز محسوب می شوند، در صورت عدم دریافت مجوز به راحتی می توانند اقدام به اخذ مجوز نمایند. با مراجعه به پورتال ملی مجوز به آدرس پروانه IR و در صورت داشتن مجوز کاغذی مجوز کاغذی خود را به شناسه منحصربفرد تبدیل کنید. قابلیت تبدیل مجوزهای کاغذی به یک شناسه منحصر به فرد در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، با تلاش مراکز فناوری اطلاعات، برخی از سازمان‌ها برای فعالان اقتصادی خود شناسه منحصربه‌فرد صادر می‌کنند و برای این دسته از فعالان اقتصادی نیز شماره شناسایی در بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران به نشانی qr.mojavez صادر می‌شود. ir در روزهای آینده یکتا و صفحه مخصوص ایجاد و صدور یکتا آیدی از طریق پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

دبیرخانه شورای مقررات‌زدایی از دستگاه‌های اجرایی که زمینه‌های فنی الکترونیکی شدن مجوزهای کاغذی خود را فراهم نکرده‌اند از جمله وزارتخانه‌های کشور، ارشاد، علوم و آموزش و پرورش درخواست می‌کند در اسرع وقت نسبت به جبران نقص فنی اقدام کنند. بنابراین صاحبان این مجوزها نباید دستگاه ها را غیرمجاز و دارای مشکل تلقی کنند.

آن دسته از مشاغل و فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خود را به صورت الکترونیکی صادر نکرده اند و نام آنها در آدرس qr.mojavez.ir موجود نیست، نگران نباشند، دریافت شناسه منحصر به فرد به سرعت، آفلاین و رایگان با مراجعه به سامانه ملی امکان پذیر است. پورتال مجوز به آدرس mojavez.ir همچنان در هر ساعت از شبانه روز در دسترس است. یک فیلم آموزشی دو دقیقه ای در مورد این تبدیل آسان در صفحه اول پورتال ملی مجوز وجود دارد و در دسترس همگان است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار از سازمان فناوری اطلاعات، دبیرخانه دیوان عالی کشور، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های تجاری سراسر کشور که در اجرای موفقیت‌آمیز آخرین مرحله این طرح یاری رساندند صمیمانه تشکر می‌کند. قانون تسهیل در صدور مجوزها و امید به اثرات مثبت اجرای این قانون از ماه آینده به طور کامل در اقتصاد ایران نمایان خواهد شد.

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار

25 مه 1403



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها