روزی برای ایرج راد

در سیزدهمین همایش شعر و موسیقی روز گذشته مراسم یادبود ایرج راد در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج


مراسم یادبود ایرج راد سیزدهمین همایش شعر و موسیقی به همت کانون ادبی زمستان، شامگاه پنجشنبه 7 اردیبهشت 1403 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این مراسم توسط دبیر کانون ادبی زمستانی سجاد عزیزی آرام و با حضور چهره هایی چون گوهر حیراندیش، هادی مرزبان، سیاوش تهمرت، علی دهکردی، اسدالله شعبانی، سعید امیرسلیمانی، اسماعیل خلج، غلامرضا رمضانی، فرزانه نشاط اجرا شد. ، جمشید جهان زاده، شهره سلطانی، محمد رحمانیان، ابوالفضل جلیلی، یونس شکرخواه، بیژن شکرریز، قطب الدین صادقی، موسی بیدژ، ناصر ممدوح، هرمز سیرتی، زهره وکیلی و دیگران.

در این برنامه شروین سلیمانی، اسدالله شعبانی، محسن انشایی، امیرعلی سلیمانی، هما سعادت، صابر قلی، علیرضا مرتضی قلی، پارسا مقدسی، نگار محمودی نیا به تلاوت آیات پرداختند. همچنین قطعات موسیقی با حضور مهران صادقی (خواننده نابینا)، ستار سهرابی، مهدی یغمایی و چنگیز حبیبیان اجرا شد.

قطب الدین صادقی این بازیگر و کارگردان تئاتر در این پخش گفت: سال 50 که وارد دانشگاه هنرهای زیبا شدم، جوانی خوش تیپ فارغ التحصیل می شد. از همان لحظه با ایرج راد آشنا شدم و دوستی ما شکل گرفت. او بازیگر بزرگ و کارگردانی شایسته ای است که در چندین سفر در خدمت او بوده ام.

وی در بیان خاطرات خود گفت: یک روز عصر در پاریس بودیم و ایرج از رفاه درونی صحبت می کرد که تا به حال نشنیده بودم و چهره احساسی تری از او دیدم. جشن فردوسی را در مشهد برگزار کردیم و بحث های زیادی شد. خلاصه این همایش این بود؛ وطن همان جایی است که تو آن را حل و فصل می کنی… به نظر من ایرج، وطن تئاتر را آباد کرد، تعریفی فرهنگی از تئاتر، سینما و تلویزیون به ما داد و چهره فعالی در فعالیت صنفی ارائه کرد که با تلفیق شخصیت فرهنگی خود ما را دوست داشت.

جشن ایرج راض برگزار شد/ افتخار من چیزهایی است که بازی نکرده ام

همچنین محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: شاگرد ایرج راد بودم و او نگین خیراندیش سال آخر ما بود. راد مرد شایسته ای است و وقتی تدریس می کند، بازی می کند. در یکی از کلاس ها به تصویر یک خانم رسید و راد آن نقش را طوری بازی کرد که من در هیچ خانمی ندیده بودم.

گوهر صدقه این بازیگر سینما، صحنه و تلویزیون نیز در این مراسم خطاب به ایرج راض گفت: تو فردی کوشا هستی که نور نمایش را حفظ کردی و برای ما گنجی. به سفر عجیب جمشید نگاه کردم. آنقدر کلمات زیبا گفتی که گریه ام گرفت. بگذارید سایه شما روی صحنه بماند.

علی دکردی مدیر اجرایی خانه سینما و این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: افراد مشهور زیادی اینجا حضور دارند. آقای راد عالی! ما عاشق دانشگاه او بودیم و من به بودن در کنار آنها در مقابل دوربین افتخار می کردم. او سال‌ها از نشستن راحت در دفاع از آرمان‌های صنفی خودداری کرد. وقتی با هم کار می کردیم، آبدارچی برایش چای می آورد و از دور نگاهش می کرد. آبدارچی گفت آقای راد را در حال نوشیدن چای می بینم، تنها اوست که بعد از نوشیدن چای بلند می شود.

و افزود: وی در کنار بزرگانی چون علی نصیریان از آخرین وارثان اخلاقی تئاتر است. امیدوارم جوانان از ایرج راض بازیگری و اخلاق را بیاموزند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها