سه راه آسان برای جایگزینی لاک ناخن براق با مات

سه راه آسان برای جایگزینی لاک ناخن براق با مات

در بین انواع لاک، این روزها لاک های مات بسیار محبوب شده اند و از آنجایی که بسیاری از لاک های موجود در بازار براق هستند، می توانید با کمک چند ترفند آسان، لاک براق را به مات تبدیل کنید. همانطور که یاد می گیرید چگونه براق را به لاک ناخن مات تبدیل کنید، راهنمای خود را دنبال کنید.

1- نشاسته ذرت

قبل از لاک زدن ابتدا ناخن های خود را صاف کرده و سوهان بزنید و سپس با استفاده از لاک پاک کن آنها را به خوبی تمیز کنید. یک تکه فویل یا کاغذ مومی بردارید. چند قطره لاک روی آن بریزید و مقدار کمی نشاسته ذرت را با آن مخلوط کنید. حالا با استفاده از خلال دندان، لاک ناخن و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. سعی کنید این کار را سریع انجام دهید. زیرا پولیش به سرعت خشک می شود. سپس با یک برس لاک تمیز ناخن های خود را لاک بزنید. ناخن های خود را در سه مرحله رنگ کنید: مرکز، هر دو طرف و در نهایت یک لایه کامل روی تمام سطح ناخن. پس از خشک شدن، لاک مات زیبایی را روی ناخن های خود خواهید دید.

سه راه آسان برای جایگزینی لاک ناخن براق با مات

2- پودر بچه

نشاسته ذرت بهترین ماده مات کننده برای لاک ناخن است. اما اگر به این مواد دسترسی ندارید، می توانید از پودر بچه یا بکینگ پودر نیز برای مات شدن ناخن های براق خود استفاده کنید. طبق دستورالعمل استفاده از نشاسته ذرت، یک تکه فویل یا کاغذ مومی تهیه کنید. چند قطره لاک روی آن بریزید و مقدار کمی پودر بچه یا بیکینگ پودر به آن اضافه کنید. حالا آنها را با خلال دندان مخلوط کنید و سپس با یک برس لاک تمیز ناخن های خود را لاک بزنید.

3- بخار آب

یکی از ساده ترین راه ها برای مات کردن لاک ناخن براق استفاده از بخار آب است. ابتدا ناخن های خود را به خوبی سوهان بزنید و آنها را صاف کنید. سپس طبق معمول آنها را لاک بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. حالا تمام قسمت های ناخن را به مدت سه تا پنج ثانیه در معرض بخار قرار دهید. دست خود را از بخار دور نگه دارید تا دچار سوختگی نشوید. با این کار لاکی مات و زیبا روی ناخن های خود خواهید دید.

همچنین نمی توانید صبر کنید تا ناخن هایتان خشک شود و بلافاصله پس از لاک زدن، انگشتان خود را روی بخار بگیرید تا با استفاده از بخار، ناخن ها خشک شوند. خشک کردن لاک ناخن با استفاده از بخار، درخشندگی و تیرگی لاک شما را کاهش می دهد.

سه راه آسان برای جایگزینی لاک ناخن براق با مات

4- تشک برش بالا

با استفاده از برش مات روی نوک، می توانید به راحتی لاک ناخن براق را به لاکی مات تبدیل کنید. روکش ها لایه ای بی رنگ هستند که در آخرین مرحله لاک زدن به ناخن ها زده می شود و از ناخن ها در برابر نور، آفتاب، آب و ضربه محافظت می کند. تاپ‌کات‌ها در دو روکش مات و براق ارائه می‌شوند. با استفاده از نوک مات بر روی ناخن های براق، به راحتی می توانید یک روکش مات به لاک ناخن براق خود اضافه کنید.

5- بافر ناخن

صاف کردن ناخن ها بعد از لاک زدن باعث مات شدن آنها می شود. چند ساعت پس از لاک زدن ناخن ها، می توانید با استفاده از بافر ناخن، آنها را مات کنید. علاوه بر این که درخشندگی لاک را از بین می برد، سطح ناخن های شما را صاف تر کرده و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد. سعی کنید زیاده روی نکنید. زیرا لاک ناخن شما ممکن است کنده شود. به خاطر داشته باشید که این می تواند عمر مانیکور شما را کوتاه کند.

سه راه آسان برای جایگزینی لاک ناخن براق با مات