رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه مشهد: راه اندازی گشت نظارت بر کاشت ناخن و ماسک مومی در مشهد/ گفتند چرا خانم ها باید در امام رضا ناخن بزنند یا ماسک واکس بزنند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه مشهد: راه اندازی گشت نظارت بر کاشت ناخن و ماسک مومی در مشهد/ گفتند چرا خانم ها باید در امام رضا ناخن بزنند یا ماسک واکس بزنند.

روز جدید دلیل این ممنوعیت ها این است که برخی کارهای زیبا مانند کاشت ناخن شرعاً اشتباه است و آقایان اذعان داشتند که چون اینجا شهر امام رضا (ع) است، نباید این کارها انجام شود!

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه مشهد ضمن تاکید مجدد بر ابلاغیه منتسب به اتحادیه مبنی بر اعمال ممنوعیت های خاص برای سالن های زیبایی مشهد، گفت: با اجرای این ممنوعیت ها تعداد آرایشگاه های زیرزمینی در مشهد افزایش چشمگیری داشته است. “برای آرایشگرها که کاشت و ماسک واکس نزنند! گفتند چرا خانم ها باید در شهر امام رضا ناخن بکارند یا واکس بزنند؟!

سالارزاده، رئیس اتحادیه آرایشگران مشهد با تایید اطلاعیه اتحادیه مبنی بر برخی ممنوعیت های آرایشگاهی در مشهد، به خبرنگار آبزرور ایرانیان گفت: به مشهد آرایشگران پیشنهاد شد.

وی افزود: علت این گونه ممنوعیت ها این است که برخی از کارهای زیبا مانند کاشت ناخن از نظر شرعی اشتباه است و آقایان هم اعتراف کرده اند که چون اینجا شهر امام رضا(ع) است، نباید این کارها انجام شود!

سالارزاده ادامه داد: به همین دلیل آقایان ممنوعیت هایی را تحت عنوان ضوابط الزامی آرایشگاه های زنانه در مشهد اعمال کردند و به ما اطلاع دادند که برخی از این ممنوعیت ها شامل کاشت ناخن، کاشت مژه، اپیلاسیون در اماکن خصوصی، خالکوبی، گذاشتن موسیقی غیرمجاز است. پوشش غیر معمول، تزریق ژل و بوتاکس و غیره.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه مشهد با تاکید بر اینکه مردم خواستار اجرای ممنوعیت ها هستند، گفت: ستادی به نام ستاد مطالبات مردمی این دستور را به ما داد و گفت که ممنوعیت ها خواست مردم است و از آنها خواسته شده است. چرا. «در شهر امام رضا(ع) چنین کاری انجام می‌شود؟! ما علیرغم انتقادهایی که به برخی از آنها داشتیم مجبور به اجرای این دستورات شدیم.

وی با اشاره به ممنوعیت اپیلاسیون در اماکن خصوصی خاطرنشان کرد: البته بنده متوجه نشدم که چرا اپیلاسیون در اماکن خصوصی برای بانوان حرام است؟! البته چاره ای جز رعایت دستورات نداریم و باید در هر شرایطی این ممنوعیت ها را اعمال کنیم!

وی افزود: افرادی که این دستورالعمل‌ها را ایجاد کرده‌اند به صراحت اذعان کرده‌اند که درست نیست خانم‌ها قسمت‌هایی از بدن خود را در سالن زیبایی بتراشند! این قطعا برای کارهای آرایشی و بهداشتی است! اما متأسفانه تمام دفاعیات ما را بدون توضیح قابل قبول رد کردند!

سالارزاده گفت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه بارها با این ممنوعیت ها مخالفت کرده ایم اما متاسفانه نتیجه نداده است و مهم این است که آقایان هیچ دلیل منطقی برای اعمال این ممنوعیت ها ندارند!

رئیس اتحادیه آرایشگاه های مشهد به دیده بان ایران گفت: بارها پرسیده ام که چرا خانم ها در سالن زیبایی که مکانی کاملاً زنانه است راحت نباشند اما متاسفانه پاسخی به من داده نشد!

سالارزاده با بیان اینکه از زمان اجرای این ممنوعیت ها بسیاری از سالن های زیبایی تعطیل شده اند، ادامه داد: باز هم تاکید می کنم که دلیل چنین ممنوعیتی درخواست برخی از مردم مشهد است. متاسفانه به دلیل این ممنوعیت ها بسیاری از شاغلان، بیکاران و سالن های زیبایی مشهد تعطیل شدند.

وی در ادامه درباره نظارت بر گشت زنی در سالن های زیبایی گفت: ممنوعیت ها به حدی است که آرایشگران مشهد رغبتی به ادامه فعالیت ندارند. بسیاری از خانم ها سالن های تخصصی ناخن داشتند، اما به دلیل گشت های نظارتی که داشتند مجبور شدند سالن های خود را تعطیل کنند، زیرا هزینه یک سالن بسیار بالاست و افتتاح چنین سالنی مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: من بارها در جلسات درباره عواقب چنین ممنوعیت هایی صحبت کرده ام اما فایده ای نداشته است. به عنوان مثال پس از اعلام این گونه سفارش ها، «آرایشگاه های زیرزمینی» افزایش یافت و در این گونه سالن ها نظارتی مانند بهداشت و غیره وجود ندارد که طبیعتاً مشکلات بهداشتی خاص خود را دارد.

سالارزاده در گفت و گو با خبرنگار رصدخانه ایرانیان درباره افزایش سالن های زیبایی زیرزمینی گفت: هر روز به تعداد این سالن ها افزوده می شود، گفت: این کار شدنی است و ما کاری نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید