اتحادیه پوشاک کرج: پس از ناآرامی های اخیر تعدادی از خانم های فروشنده لباس مناسبی ندارند. حجاب نباید فراگیر شود/ حجاب اسلامی رعایت نمی شود اتحادیه را مهر می کنیم

اتحادیه پوشاک کرج: پس از ناآرامی های اخیر تعدادی از خانم های فروشنده لباس مناسبی ندارند.  حجاب نباید فراگیر شود/ حجاب اسلامی رعایت نمی شود اتحادیه را مهر می کنیم

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه برخی از بانوان فروشنده در محل کار خود پوشش مناسبی ندارند، اظهار داشت: این مشکل موجب نارضایتی مسئولان استانی شده است، بنابراین به مدیران مجتمع های تجاری هشدار داده ایم که در صورت بروز مشکل اصناف نپوشیدن فرتجا را حل نمی کنند، اتحادیه را می بندند ما مهر می زنیم.

اسماعیل صدیک با تاکید بر رعایت قوانین صنفی در محل فعالیت تصریح کرد: اتحادیه های صنفی تحت نظارت اماکن عمومی هستند و هر واحد صنفی که در سطح شهرستان فعال است تعهداتی داده است که برای کسب شغل باید به آن عمل کنند. مجوز. هستند

وی با بیان اینکه در پی ناآرامی های اخیر تعدادی از زنان فروشنده در محل کار خود پوشش مناسبی ندارند، تصریح کرد: در بین قوانین صنفی رعایت شئونات اسلامی نیز ذکر شده است و کسبه باید حجاب خود را بر اساس وظایف خود رعایت کنند.

صدیق گفت: رعایت نکردن حجاب اسلامی در اتحادیه ها موجب نارضایتی مسئولان استانی و تذکر آنها از تریبون های رسمی شد. بنابراین از طریق بازرسان اتحادیه های کارگری به این کسب و کار هشدار داده شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج ادامه داد: در بازدیدهای متعدد از مجتمع های تجاری کرج عدم رعایت حجاب اسلامی به صورت انبوه و مکرر مشاهده شد.

وی برگزاری جلسه ای با مدیران مجتمع های تجاری کرج برای تذکر به فروشندگان بدحجاب را برشمرد و اذعان داشت: هدف مسئولان حل مشکل بدون حجاب خود اصناف و عدم توسل به زورگویی بوده است. مداخله قضایی و پلمپ محل کسب و کار.

وی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار واحد صنفی پوشاک زیر مجموعه اتحادیه پوشاک البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه 70 درصد اتحادیه های پوشاک در پاساژها فعال هستند، باید به آنها احترام بیشتری گذاشت و از برخی موارد حجاب پرهیز کرد، این معضل نباید فراگیر شود.

وی یادآور شد: در زمان شیوع کرونا و حتی در ناآرامی های اخیر بسیاری از اصناف محدودیت های اعلام شده را همراهی کردند و امروز نیز باید با رعایت حجاب همراهی کنند.

وی با بیان اینکه مردم از این شرایط راضی نیستند، تصریح کرد: نمی خواهیم زور بزنیم زیرا می دانیم در شرایط فعلی اقتصادی بنگاه ها با مشکل کمبود مشتری مواجه هستند. اکنون که شب عید نزدیک است، می خواهیم شغل خوبی داشته باشند، اما باید احکام نظام صنفی و رعایت شئونات اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: تاکنون هیچ واحد صنفی در کرج به دلیل بی حجابی پلمب نشده است اما اگر تذکرات ما جدی گرفته نشود مجبور به این کار خواهیم شد.

نماینده اتاق اصناف در کارگروه عفاف و حجاب استان البرز بیان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب حدود 6 ماه است که در استان البرز تشکیل شده و جلسات کارگروه با حضور استاندار البرز برگزار می شود. و تاکید می شود اصناف پیشقدم شده و توجه داشته باشند که مشکل بی حجابی در تجارت بحث جرایم به دادسرا و اماکن نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید