کشور ما در حوزه پوشاک مدیریت یکپارچه ندارد/ دولت باید وارد حوزه واردات پوشاک شود

ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790572

محمدحسن پور گفت: دولت باید از یک سو با حمایت از تولیدکنندگان و از سوی دیگر با نظارت بر بازار و واردات کالا و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی از تولیدکنندگان حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک طراح لباس در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مدیریت یکپارچه در حوزه تولید پوشاک در کشور وجود ندارد.

محمدحسن پور ادامه داد: تا زمانی که همه متولیان حوزه مد و لباس کشور متضرر نشوند، این بازار ساماندهی نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از واردکنندگان با اجاره این لباس ها با قیمت بالاتر، آنها را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و خسارت های جبران ناپذیری به تولید وارد کردند، ادامه داد: این گونه رفتارها در تولید و تولیدکنندگان در کشور بسیار رایج است. علاوه بر مقابله با نوسانات قیمت ارز و کالاها، باید با مشکلات مشابه نیز مقابله کنیم.

حسن پور گفت: رشته پوشاک حوزه وسیعی است و شامل چندین بخش می شود، پارچه و دکمه در مقیاس بزرگ صنعتی محسوب می شود و حتی قبل از آن تولید پنبه و ابریشم صنعتی درآمد بالایی دارد که ما در کشور در این زمینه ضعیف هستیم. “

این طراح در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا تولیدکننده نمی تواند لباس ارزان تولید کند، گفت: زنجیره تامین مواد اولیه در کشور بسیار ضعیف است، بنابراین هزینه تولید در حال افزایش است و اقشار کم درآمد ممکن است از آن استفاده نکنند. آن را با کمترین قیمت وارد کشور می کند و در دسترس عموم قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: دولت باید از یک سو با حمایت از تولیدکنندگان و از سوی دیگر با نظارت بر بازار و واردات کالا و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی از تولیدکنندگان حمایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید