افزایش 25 درصدی قیمت پوشاک در بازار / تعطیلی 108 مغازه اجاره ای پوشاک در بجنورد


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813596

علی صادقی با اشاره به اینکه افزایش قیمت تاثیر زیادی بر بازار داشته است، گفت: بر اساس محاسبات و بررسی های بازار، قیمت پوشاک در دو سال اخیر 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صادقی نایب رئیس اتحادیه پوشاک بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصرترک با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار اتحادیه 712 مورد عادی و معتبر به ثبت رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر 712 فقره پرونده عادی و معتبر به ثبت رسیده است. باید روالی داشته باشد و برخی اعلام کرده اند که مجوز لغو شده است.

وی ادامه داد: وضعیت پوشاک در مرکز استان خراسان شمالی قبل از شیوع بیماری عروق کرونر با وجود همه مشکلات خوب بود اما در دو سال اخیر علاوه بر مشکلات ناشی از این بیماری، هزینه تولید استان ها افزایش یافت. درد هستند «درد این فروشندگان بود.

صادقی با اشاره به اینکه افزایش قیمت پوشاک در دو سال اخیر بسیار بالا بوده است، گفت: بر این اساس وضعیت فعلی اتحادیه های پوشاک اسفناک است و با افزایش قیمت ها، تقاضا کاهش می یابد و حداقل 15 درصد از فروشگاه ها را گرفته اند. اقدام برای لغو مجوزها

وی با اشاره به اینکه از 712 مجوز در حوزه پوشاک در بویینور 50 درصد آن واحدهای صنفی بوده است، گفت: بیشترین خسارت در ایام تاجگذاری به مستاجران وارد شد که حدود 108 فروشگاه به دلیل رکود بازار تعطیل شدند. “

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال با افزایش قیمت محصولات خریداری شده، خرده فروشان می توانند از چک های خرید عبور کنند زیرا کار آنها به شدت سخت شده است.

صادقی ادامه داد: به عنوان مثال یک جعبه پیراهن که سال گذشته 150 فروش داشت، امسال 167 هزار تن نقد خریداری شد، در حالی که در صورت خرید چک 10 درصد بر اساس قانون 25 به قیمت آن اضافه می شود. درصدی را اضافه می کند و قیمت باعث بالا رفتن قیمت برای مصرف کننده و رکود در بازار برای تولید کننده می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها تاثیر زیادی بر بازار داشته است، گفت: بر اساس محاسبات و تحقیقات بازار، قیمت پوشاک در دو سال اخیر 25 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز استان خراسان شمالی از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمی کند، افزود: حدود 8 سال پیش تعدادی از کارآفرینان تولیدات داخلی را برای دریافت ظرفیت توسعه دادند اما به دلیل عدم حمایت تعطیل شدند و تعداد محدودی از تولیدکنندگان در حال حاضر مشغول به کار هستند. تحت حمایت اتحادیه خیاطان کار می کند.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید کننده پوشاک دارای مجوز در مرکز استان نیست، گفت: محصولاتی که کار می کنند زیرزمینی کار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال زایی از سوی دستگاه های خدمات رسان به متقاضیان ارائه می شود و این در حالی است که از صنعت پوشاک حمایت خاصی صورت نمی گیرد و وام های بالا برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.

این مسئول بیان کرد: از نظر پوشاک در دو سال اخیر بیشترین آسیب را به صنف پوشاک وارد کرده است. تعطیلات در زمان های مختلف به دلیل محدودیت های کرونری تعطیل بود. برای کمک به آنها.

صادقی با اشاره به اینکه هیچ گونه تسهیلات کروکی پرداخت نشده است، گفت: لازم به ذکر است که پرداخت تسهیلات را فقط به اصناف مستاجران ادامه دادیم اما حمایتی صورت نگرفت.

وی در خصوص کیفیت پوشاک نیز گفت: کیفیت مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما گلایه هایی در این زمینه از سوی مردم به ویژه در بحث افزایش قیمت صورت می گیرد.

این کارمند در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تفاوت قیمت پوشاک گفت: اتحادیه در مقاطع زمانی مختلف خرید انجام می دهد و مابه التفاوت قیمت خرید در فاکتورها عملاً گران فروشی محسوب نمی شود بلکه عدم ثبات قیمت در عمده فروشان تولیدکنندگان استانی باعث ایجاد مشکل و اختلاف قیمت در اصناف شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید