معاون تولید پوشاک: فروش پوشاک به صفر رسید / کارخانه ها نیروها را تنظیم می کنند

معاون تولید پوشاک: فروش پوشاک به صفر رسید / کارخانه ها نیروها را تنظیم می کنند

روز جدید مجید نامی، نایب رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه فروش پوشاک به دلیل ناآرامی های اخیر به صفر رسیده است، گفت: در دو هفته اخیر به دلیل ناآرامی ها، کارخانه ها تولید خود را کاهش داده و نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

مجید نامی درباره آخرین وضعیت بازار پوشاک کشور گفت: به دلیل ناآرامی ها و نابسامانی های اخیر، فروش پوشاک در یک ماه اخیر در کشورمان به صفر رسیده است.

وی افزود: فروش اینترنتی پوشاک به صفر درصد و فروش حضوری در مغازه ها و عمده فروشان به صفر درصد رسیده است چرا که مردم از ترس اغتشاشات اخیر به بازار نمی روند و مغازه ها نیز اکثرا یا در داخل سایت های خود را می بندند. ساعات معین

نایب رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه قاچاق باعث از بین رفتن بازار پوشاک شده است، گفت: قبل از اغتشاشات به دلیل عدم توجه مسئولان به این بازار، بازار پوشاک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد.

نامی تصریح کرد: در دو هفته گذشته و با افزایش ناآرامی ها، کارخانجات به طور طبیعی تولید خود را کاهش دادند و به طور جدی نیروهای خود را تعدیل کردند و می توان گفت پوشاک خط مقدم نخریدن کالا در کشور است.

این مقام صنفی ادامه داد: امیدی به صادرات پوشاک کورسوی به کشورهای دیگر نیست چرا که بازار روسیه کاملاً در تصرف ترکیه است و زیرساختی برای صادرات پوشاک به آن کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مسائل سیاسی تاثیر زیادی در کاهش تولید، فروش و صادرات به سایر کشورها دارد، بنابراین صادرات پوشاک ایران به عراق و افغانستان نسبت به گذشته با رشد مواجه نیست.

نائب رئیس اتحادیه خیاطان با بیان اینکه بازار با رکود نسبی مواجه است، گفت: در سال های اخیر نه حمایتی از تولید داخلی صورت می گیرد و نه برنامه ای برای جلوگیری از قاچاق پوشاک به کشور وجود دارد و هستیم. در حال حاضر با وفور واردات قاچاق مواجه هستیم.»

نامی در پایان تصریح کرد: تمام امید تولیدکنندگان و فروشندگان در بازار پوشاک به مهر و شب عید است اما تلاطم های اخیر بازار پوشاک را به تباهی کشانده است.

دیدگاهتان را بنویسید