چشم انداز اشتغال 30 هزار نفر با افتتاح شهر نساجی در البرز/ تلاش صنعت پوشاک برای حذف پوشاک وارداتی دست دوم

ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796669

این روزها صحبت هایی مبنی بر راه اندازی شهرک تخصصی نساجی در آلبورگ به گوش می رسد و مسئولان در تلاش هستند تا استان قطب را به صنعت نساجی و پوشاک کشور تبدیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها خبر راه اندازی شهر تخصصی نساجی در البرز شنیده می شود و مسئولان در تلاش هستند تا استان قطب را به صنعت نساجی و پوشاک کشور تبدیل کنند.

مالمیر رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک البرز در گفت و گو با تیتریک گفت: آلبورگ اولین استانی است که شهر نساجی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان های همجوار در شهر آلبورگ سرمایه گذاری می کنند، افزود: بی شک با ساخت این مجتمع برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

مالمیر ادامه داد: بیش از 2 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری و 1000 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در شهرستان انجام می شود و برنامه هدف آن صادرات خواهد بود.

به گفته کارمندان حجم زیادی پوشاک وارد کشور می شود و متأسفانه کار چندانی با آن نمی شود و در حال حاضر پوشاک برندهای خارجی به صورت قاچاق وارد بازار می شود.

اجناس با قیمت متوسط ​​و پایین لطمه زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد می کند و عرضه پوشاک دست دوم وارداتی و موجودی آن نیز سلامت مردم را به خطر می اندازد.

افتخاری یکی از اعضای هیئت مدیره تولیدکنندگان پوشاک به تیتریک گفت: لباس های دست اولی که وارد بازار می شوند، به دلیل غیرحرفه ای بودن و داشتن الیاف مضر، ایمن نیستند.

بی شک رشد و توسعه برندهای داخلی در طرح های جذاب و متنوع می تواند جایگزین برندهای خارجی شود که سال هاست در بازار پوشاک ایران حرکت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید