واردات صنعت پوشاک کشور را کم رنگ کرده است/ مد و پوشاک صنعت اشتغال زایی است


ساعت: 11:08
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885802

زهرا کمالی گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه پوشاک واردات بی رویه پوشاک نامناسب و عرضه این نوع پوشاک در بازار داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا کمالی تولیدکننده پوشاک اسلامی در استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه پوشاک واردات بی رویه پوشاک نامناسب و عرضه این نوع پوشاک در بازار داخلی است. که مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است..


وی ادامه داد: این حجم عظیم واردات باعث می شود زمان زیادی را برای تسخیر بازار صرف کنیم و محصولات خود و فرهنگ استفاده از آنها را در جامعه نهادینه کنیم..


کمالی افزود: متأسفانه تولیدکنندگان نتوانسته اند ذائقه مردم را شناسایی کنند و محصولاتی را که پاسخگوی نیاز مردم باشد، هدف قرار دهند..


این تولیدکننده پوشاک صنعتی را بسیار اشتغال زا عنوان کرد و اظهار داشت: سال هاست که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند اما متأسفانه سخنان رهبری بر زمین افتاده و با کالاهای وارداتی در بازار مواجه هستیم..


وی ادامه داد: طراحان مد و لباس کشور بسیار توانمند هستند و جشنواره های مد و لباس تاییدی بر این گفته است اما حمایت های لازم از این عزیزان صورت نمی گیرد و این طراحان در انزوا فعالیت می کنند..


کمالی گفت: امروز دشمن با سبک مد در اینستاگرام سعی دارد در فضای مجازی به صنعت مد و لباس کشور نفوذ کند و این مدها با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگاری مستقیم ندارد..


این تولیدکننده افزود: اگر امروز صنعت پوشاک را کنترل نکنیم و بازار را با تولیدات داخلی پر کنیم، مدیریت این بازار در آینده دشوار خواهد بود..


وی در پایان خاطرنشان کرد: بازار پوشاک در هرج و مرج به سر می برد و متاسفانه کارگروه مد و لباس برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقدام لازم را انجام نداده است. امیدوارم صدای ما به گوش مسئولان برسد چرا که همچنان با هجوم واردات و مد غربی در بازار مواجه هستیم..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید