پایلوت لنده برای اجرای طرح های اشتغال زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) / تغییر فرهنگ کار موجب اشتغال زایی در جامعه می شود + تصاویر


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821796

اتفاقی که در جلسه شورای اشتغال شهرستان لنده افتاد;

مدیر عامل اجرایی امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب شهرستان لنده به عنوان طرح پایلوت برای ایجاد اشتغال با حمایت ویژه این ستاد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از لنده ، اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان لنده با حضور فرماندار، مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، روسای بانک ها، کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی و شرکت های دانش بنیان در فرمانداری .

فرماندار لنده در ابتدای این جلسه گفت: اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان لنده در سال 1340 بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم گام های مهمی در علم و دانش برداریم. محل های اشتغال زایی بر اساس ظرفیت شهرستان.

جلال دانش گفت: کسانی که چالش ها و فرصت های خوبی در زمینه اشتغال دارند با طرح و ایده بیان کنند تا بتوانیم به پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر ادامه دهیم.

وی گفت: چینی ها ملت پرتلاشی هستند که باید از الگوهای اقتصادی استفاده کنیم، رویکردها باید در کنار فرهنگ کار تغییر کند تا در مسیر تعالی حرکت کنیم.

فرماندار لنده گفت: در صورت اصلاح فرهنگ کار در جامعه شاهد اشتغال و درآمدزایی برای بسیاری از خانواده ها خواهیم بود و هیچگاه مشکلی در بحث اشتغال نخواهیم داشت.


7853b95b 36c1 46b3 b722 157492fbc22b خبر خاکستری
وی گفت: با تمام ظرفیتی که داریم نتوانستیم از ظرفیت گردشگری رودخانه مارون و جان موگرمون به درستی استفاده کنیم.
دانمارکی گفت: اگر فرد موفقی وجود دارد که بتواند دام های خود را از 7 به 50 ارتقا دهد، باید به ایجاد این فرصت کمک کنیم.
وی گفت: امروزه فضای مجازی به عنوان یک فرصت در کنار تهدیدات خود می تواند نقش موثری در ایجاد فرصت های شغلی داشته باشد.

رئیس اداره کار شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: مهمترین رکن این جلسه شناسایی فعالیت های موجود برای سرمایه گذاری در بخش غیردولتی با استفاده از وجوه بانکی است.

کریمی گفت: فرهنگ باید تغییر کند و هر زمان که در این زمینه موفق شدیم می توانیم جهشی در تولید داشته باشیم.


8ba17d3a b067 4d37 9048 d40934b0bbb0 خبر خاکستری
وی افزود: شهردار لنده تنها شهری است که بیش از 40 نفر را برای ایجاد شغل جذب کرده است که فرصت اشتغال بسیار خوبی است.

هژیر آبصواران نماینده کشاورزان شهرستان لنده گفت: طرح گاوداری با قدمت 50 ساله را از سال 96 برای تحقق شعار سال آغاز کردیم اما به دلیل افزایش قیمت ها متاسفانه حمایت های لازم صورت نمی گیرد.

این پرورش دهنده گفت: با شروع این طرح علاوه بر اشتغالزایی در روستا، مهاجرت معکوس اهالی روستا نیز صورت می گیرد.
وی گفت: انتظار داریم کارکنان در خصوص خرید تضمینی دام از شرکت حمایت از حیوانات بحث کنند.


00cae152 a8e3 47bb 9033 1e4c69818094 خبر خاکستری

قنبری یکی از تولیدکنندگان شن و ماسه گفت: عدم حمایت از تولیدکنندگان در صنعت، شیلات و کشاورزی باعث شده کارخانه ما پس از 40 سال تعطیل شود.

وی گفت: انتظار داریم در حوزه ها کمک های متفاوتی صورت گیرد تا بتوانیم برای جوانان شغل ایجاد کنیم و تولید را افزایش دهیم.
خالقی نماینده مرغداری لنده گفت: از سال 96 تاکنون 40 هزار مرغداری راه اندازی کرده ایم و تاکنون با هزاران سختی و مصیبت توانسته ایم آنها را حفظ کنیم.
وی گفت: در صورت حمایت می توانیم ضمن نوسازی مرغداری سهم قابل توجهی در تولید داشته باشیم.

لنده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: مهمترین رکن در بحث اشتغال توجه به ظرفیت و افرادی است که باید به آنها فرصت داده شود.

محمدپور یکی از تولیدکنندگان کارخانه آب معدنی گفت: به راحتی می توان گفت اشتغال است، اما برخی ادارات دلیلی برای سنگ اندازی در بحث اشتغال زایی هستند و این باید رعایت شود.
وی گفت: اگر زمینی از سوی دولت در اختیار متقاضی پروژه قرار می گیرد نباید دچار تعارض شود زیرا متعلق به دولت است.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه صنایع کوچک در شهرستان لنده نیازمند نوسازی ماشین آلات نان، صنعت آبزی پروری، مجتمع گلخانه ای و سایر مناطق با تسهیلات ارزان هستیم.

همتی افزود: بیش از 54 فارغ التحصیل در رشته های مختلف کشاورزی و دامپروری در شهرستان لنده وجود دارد که اکثر آنها بیکار هستند که با ایجاد مجتمع گلخانه ای 13 هکتاری مالشیخ می توانند سهم بسزایی در تولید داشته باشند.
مدیرعامل بانک سپه شهرستان لنده نیز گفت: با توجه به شعار سال و محوریت مقام معظم رهبری، حمایت ها و طرح های اشتغال زایی در شهرستان به صورت ویژه پرداخت می شود.

26ca0290 a5d9 4950 899b 5d0a34f0814a خبر خاکستری

مدیرکل اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: هرجا که بنیاد علوی باشد وارد بنیاد علوی نمی شویم بلکه به دلیل عمق محرومیت و آزار امام جمعه و فرماندار لنده است. ، این مهم است که به دست آمده است.”
نادری تاکید کرد: در بحث ایجاد مشاغل خرد و کلان، بحث ایجاد کارگاه ها و تعاونی ها از ابتدا تا انتها، روند طرح های اشتغال زایی به دقت و به صورت مستمر رصد می شود.
وی افزود: اعتقاد شخصی من این است که تسهیلات کلان نمی تواند اجرای 100 درصدی پروژه ها را تضمین کند. به عنوان مثال در روند اجرای پروژه گلخانه ای که باید دارای استانداردهای فنی و ملی باشد، این امر رعایت نمی شود و گاهی اوقات مشکلات بزرگی به وجود می آید. .” بودن.

وی گفت: آمده ایم تا مشاغل باقی مانده را همراه با دستگاه های اجرایی بالا ببریم و زمینه اشتغال را با آنها تسهیل کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از استان گفت: فردی که تسهیلات پروژه خود را از بنیاد علوی دریافت کرده است، دیگر نیاید و از ستاد اجرایی تسهیلات دریافت کند، زیرا در عمل ما مستحق است. برای دریافت وسایلی که توانایی کار را دارند. ما بدون توجه به مسائل سیاسی در این زمینه کار خواهیم کرد.

وی گفت: نظارت ویژه بر تسهیلات ارائه شده به صورت ویژه انجام می شود و هیچ انحرافی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
همچنین تعدادی از تولیدکنندگان در مناطق مختلف شهرستان لنده به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای ارتقای اهداف شورای اشتغال پرداختند و به معایب و مزایای راهکارهای اشتغال اشاره کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید