تولید دانش بنیان و اشتغال زایی راه حل مشکلات کشور است/ کاهش تورم و ایجاد اشتغال از مهمترین آثار اقتصادی تولید است.


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816865

برخی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شعار سال با نصب بنر و درج آن در سربرگ دستگاه ها ختم نشود، بیان کرده اند: بیاورید مشکل را حل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی آغاز سال 1401 هجری شمسی با تبریک عید نوروز و ولادت خورشید تابناک هستی. حضرت بقیة الله الاعظم (ع) به ملت بزرگ ایران و همه ملتهای همدل، سال جدید را سال «تولید» می نامند. وی با بیان اینکه دانش آفرینان باعث ایجاد اشتغال می شود، گفت: استانداردسازی دانش سازی و اشتغال زایی موجب پیشرفت و حرکت محسوس در تمامی اهداف اقتصادی می شود.

در همین راستا تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان راهنمای خوب و موثری برای اجرای شعار سال هستند، گفتند:

تولید و اشتغال همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده است

مولوی نکشبندی از علمای اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار ما در هنگام تبریک سال نو و نام بردن صحیح و به موقع مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال اظهار داشت: ایشان دغدغه اصلی را به گوش رهبر انقلاب رساندند. انقلاب.

وی افزود: اشتغال و تولید لازمه جامعه است و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند حقیقت و نیاز جامعه است.

مولوی اهل سنت گفت: التزام همه کارکنان به این شعار تلاشی مستمر هم برای افزایش تولید و اشتغال و هم برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: مسئولان نباید ملت را دچار مشکلات معیشتی کنند و با عمل به دستورات مقام معظم رهبری مردم از فشار اقتصادی رهایی می یابند.

وی ادامه داد: قطعا زمانی که تولید بیشتر شود کالاها ارزان می شود و مردم کمتر دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می شوند، همه می دانیم که وقتی تولید نباشد قیمت کالاها افزایش می یابد و مردم با کمبود مواجه می شوند.

مولوی نقشبندی گفت: تولید باید با کیفیت باشد. ما باید کالای باکیفیت تولید کنیم تا در بازار رقابتی با کالاهای خارجی برابری کنیم و بتوانیم جامعه را از مشکلات اقتصادی نجات دهیم.»

سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان باعث کاهش بیکاری می شود

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جماعت اهل سنت سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیکاری یکی از مهم ترین بحران های اقتصادی و اجتماعی کشور است و حل آن یکی از دغدغه های مسئولان است.

وی افزود: سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان یکی از راهکارهای مهم کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال است. بر همین اساس حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، سال 1401 را سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال نامیدند تا کارکنان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: در اقتصاد دانش بنیان استفاده از دانش و اطلاعات ضروری است. در واقع تولید، انتشار و به کارگیری دانش منجر به تولید ارزش افزوده در اقتصاد می شود.

مولوی ساداتی گفت: سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان ضمن ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه اقتصادی پایدار را در پی خواهد داشت، بنابراین سرمایه گذاری در این بخش باید از اولویت های دولت باشد.

یک تحول امیدوارکننده و یک انقلاب جدید در تولید اقتصادی در راه است

مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید گفت: حرکت به سمت موفقیت.

وی افزود: شعار امسال بسیار متفاوت از سال های گذشته بود و سخنان رهبری حکایت از قول و امید داشت. از آنجایی که مقام معظم رهبری بر کلیه امور داخلی و خارجی اختیارات کامل دارند، از سخنان امیدوارانه ایشان استفاده می کنیم: «در کنار پیشرفت علمی و اقتصادی، برای کارهای خوب نتیجه خواهیم گرفت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود به پیشرفت های علمی در زمینه هوافضا، پرتاب ماهواره، کنترل بیماری های قلبی عروقی و فعالیت باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال اشاره کردند که اهمیت این موضوعات را نشان می دهد. است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۰۱ تولید دانش بنیان، اشتغال زایی نامیده شده است که هر کدام از این کلیدواژه ها معنای خاص خود را دارند. رهبر انقلاب چندین سال متوالی به کلمه کلیدی تولید اشاره کردند که نشان از اهمیت تولید در کشور دارد.

به گفته وی، با تولید، اقتصاد کشور به سمت خودکفایی پیش می رود و تحریم های سرکوبگرانه بی اثر می شود، از این رو مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر جایگاه تولید داخلی در کشور تاکید داشته اند.

مولوی ریگیان پور با اشاره به اینکه دو کلمه کلیدی دیگر رهبری بر تولید دانش بنیان و تولید اشتغال زا تاکید دارد، گفت: تولید بدون دانش و فناوری پایه راهگشا نیست، بلکه تولید باید مبتنی بر دانش باشد.

وی ادامه داد: اگر دولت و مردم بتوانند با همکاری و همفکری در راستای تولید داخلی گام بردارند، همه این فعالیت ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و رونق برای اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین مردم و مسئولان باید تلاش کنند. در سال جدید مجدانه باشند و از بیانات ارزشمند و ارزشمند رهبری الگو بگیرند و علاوه بر تبیین بیانات رهبری برای آحاد جامعه، اهداف رهبر معظم انقلاب را درک کنند.

وی گفت: انتظار داریم مسئولانی همچون مقام معظم رهبری که به آینده کشور و دولت امیدوارند امید و خوش بینی را در جامعه گسترش دهند و مردم را برای پیشرفت کشور همگام کنند.

وی دولت آیت الله رئیسی را دولتی مردمی خواند و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود معتقدند دولت سیزدهم از دولت های گذشته محبوبیت بیشتری دارد، پیش بینی می شود آینده کشور بسیار امیدوارکننده و امیدوارکننده باشد. چون بستر آماده است.» و کشور ما دارای معادن اولیه و منابع طبیعی است و از طرفی نیروی کار زیادی در کشور داریم که نتیجه این توانایی ها کشور را به موفقیت می رساند.



مشکلات اقتصادی تولید، دانش بنیان و مشکل گشا

مولوی عبدالصمد دامنی امام اهل سنت ایران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی 1401 تولید کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از معضلات اقتصادی است.

وی افزود: شعار سال جدید با محوریت ایجاد دانش بنیان و اشتغال زایی از سوی مقام معظم رهبری به خوبی و مناسب تعبیر شده است.

وی گفت: اقتصاد هر کشوری به تولید آن کشور بستگی دارد و هر چه تولید رونق بیشتری داشته باشد، اقتصاد رونق بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی کشور چندین سال متوالی شعار سال ها را با کلمه و پسوند تزیینی فاخر تولید مطرح کردند و از همگان خواستند که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 1401 نیز بحث تولید را مطرح کردند و از سخنان ایشان مشخص می شود که تولید رونق موجب رونق، پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران خواهد شد.

مولوی دامنی خاطرنشان کرد: بر اساس شعار امسال هم دولت و هم قوه قضائیه، هم دستگاه های اجرایی و هم دیگر مسئولان دستگاه ها و مردم باید در این مسیر حرکت کنند و با اتکال به خداوند متعال در این راه کوشا باشند تا کشور برای رسیدن به رونق اقتصادی بالا..



تولید، همراه با آخرین اکتشافات علمی، مشکلات را حل می کند

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز راه حل مشکلات و گره های اقتصادی را تولید دانست و گفت: در صورت رونق تولید، مشکل بیکاری و صادرات افزایش می یابد که برای اقتصاد مهم است. دولت کمک می کند.

وی افزود: اگر تولید با آخرین اکتشافات علمی، با کیفیت و ماندگاری در عرصه رقابت همراه باشد، این راه حل مشکلات است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان راهنمای خوب و موثری برای اجرای شعار سال هستند، اضافه کرد: توسعه زیرساخت ها، ثروت و آسایش، حذف معیشت، افزایش درآمد سرانه از جمله آثار اقتصادی ناشی از تولید است.

وی افزود: تولید علاوه بر اینکه مبتنی بر آخرین اکتشافات علمی است، باید ایجاد اشتغال کند و بتواند مشکل بیکاری و اشتغال مردم به ویژه جوانان را حل کند که در این راستا استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود سرعت بخشیده است. روند تحقق به ویژه در استان پهناوری مانند سیستان و بلوچستان که از نعمت های خدادادی فراوانی برخوردار است و با بهره گیری از دریا، مرزها، معادن و … می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

رسولی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعار سال با نصب بنر و درج آن در تیترهای دستگاه ختم نشود، گفت: رهبر معظم انقلاب کلید حل هستند. مشکلات اقتصادی و بیکاری


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید