دانش‌سازی و اشتغال‌زایی دو شاخصه کیفیت و تولید مطلوب است/نگرش متمرکز مقام معظم رهبری به تولید اقتصادی محور.


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817030

نخعی گفت: ویژگی دانش بنیان و اشتغال زایی دو ویژگی کیفی برای تولید است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید به آن توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شرق،وی با اشاره به شعار سال 1401 با عنوان «تولید دانش بنیان، ایجاد اشتغال» گفت: در رابطه با شعار سال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر و به ویژه شعارهای انتخاب شده در سال های اخیر می تواند بر اهمیت تولید تاکید کند.

وی افزود: اهمیت تولید، میزان تولید، رشد تولید، جهش اقتصادی، همه اینها نشان دهنده نگرش هدفمند مقام معظم رهبری برای استقرار تفکر تولید محور در اقتصاد کشور است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید وجه تمایز شعار امسال نسبت به سال گذشته کیفیت این شعار از نظر کیفیت تولید باشد؟ تولید بهینه چیست؟

نخعی گفت: دو شاخصه بسیار مهم از سوی مقام معظم رهبری در شعار امسال انتخاب و مشخص شد که باید دانش بنیان و ایجاد اشتغال باشد.

وی گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های تولید مطلوب نسبت عوامل تولید در رشد اقتصادی است که در اقتصاد کشور به ویژه کشورمان که با مازاد نیروی جوان و تحصیل کرده مواجه هستیم، بسیار حائز اهمیت است. کار یدی. تولید باید با جهش اشتغال و رشد بهره وری همراه باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط پویایی و ثبات در تولید و افزایش رقابت پذیری، ارتقای بهره وری، ارزش افزوده، حضور پررنگ در بازارهای بین المللی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس تولید دانش یا تولید مبتنی بر دانش بسیار سازگار است.

نخعی گفت: ویژگی های دانش بنیان و ایجاد اشتغال دو ویژگی کیفی برای تولید است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید به آن توجه کنند.

وی افزود: در مجلس یازدهم از ابتدا موضوعات مهمی در خصوص رسیدگی ها در دستور کار داشتیم. با بودجه 1400 تقریباً منابع خوبی بیش از هزار میلیارد تن به عنوان وجوه در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده ایم که برای حمایت از اشتغال و تولید دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود. بعدها با همکاری بانک مرکزی این سه برابر افزایش یافت.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع بیش از سه هزار میلیارد تن برای حمایت از این شرکت ها در نظر گرفته شد.

نخعی گفت: البته این موضوع در بودجه سال 1401 نیز وجود دارد، تقویت شده و تاکید بیشتری بر آن شده است.

وی گفت: طرح افزایش تولید دانش بنیان را در مجلس تصویب کرده ایم که طرح بسیار خوب و پیشرفته ای است که امیدواریم هر چه زودتر ابلاغ و اجرایی شود و بتواند حمایت خوبی از تولید دانش بنیان داشته باشد. کشور.”

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این طرحی برای تسهیل صدور پروانه کسب داشتیم که تصویب و ابلاغ شد و می تواند شرایط بسیار خوبی را برای رونق صنعتی در کشور ایجاد کند.

نهای گفت: بسیار خوشحالیم که دولت نیز بر این طرح تاکید دارد و بارها شاهد بوده ایم که رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزرا و تیم اقتصادی رئیس جمهور نیز در این خصوص دیدار و تاکید کرده اند.

وی گفت: قطعا این طرح می تواند شرایط بسیار خوبی را برای رونق تولید در کشور ایجاد کند.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به تبصره 18 اشاره کرد و گفت: اصلاح تبصره 18 در سال های 1400 و 1401 شرایط و منابع بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال فراهم کرد که یکی از کلیدواژه های شعار امسال است. .

نهایی افزود: امیدوارم انشاالله با این منابع و با برنامه ریزی هایی که ذکر شد و با سایر اقدامات خود در زمینه قانون گذاری و نظارتی بتوانیم شرایط را برای احداث راه آهن مناسب در این زمینه فراهم کنیم. گام های بزرگ بردارید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید